فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مسابقه سودوکو انجام شد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب کار علوم واحد دنیای گیاهان کامل انجام شد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کلمات با نشانه ای مرور شد. جشن اسم رادین برگزار شد.پسر گلم نامدار باشی و بهترین ها برایت اتفاق بیفتد.روز شنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت.
تکلیف: پیک ارمغان شماره 12 انجام شود. (به دلیل تدریس نشدن نشانه اِ سوال هایی که کلمات اِ دارد انجام نشود). یک صفحه املا نوشته شود.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه (ای) گفته شد. لطفا دفترها مشاهده شود و امضا شود.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد مسئولیت پذیری و تلاش کردن صحبت کردیم.

هوش و ریاضی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب هوش و ریاضی صفحات 7و‌8 انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: مسابقه اقای ریاضی بر گزار شد .فردا مسابقه سودوکو ریاضی در کلاس خواهیم داشت . ریاضی صفحات 69،70 اموزش عدد 7 ،مفهوم کمتر و بیشتر همراه با بازی و ابزار انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحه ی 73انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 75 حل شود. فردا کتاب کار ریاضی،دفتر املا همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز ترکیبات نشانه (ای) تکرار و تمرین شد. کلمات می کاری مجددا مرور شد.صفحه 88 کتاب کار انجام شد. روان خوانی از تمامی دانش اموزان پرسیده شد.امشب مجدداصفحه 87 کتاب کار فارسی روان خوانی شود. جشن اسم رادین عزیزم برگزار شد.پسرم نامدار باشی و بهترین ها برای شما باشد.
تکلیف: سوالات زیر توسط اولیا در دفتر تلاش نوشته شود. سپس دانش اموزان جواب دهند سوال 1) 3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه ( ت غیر اخر ،ت اخر) داشته باشد. _3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ن غیرآخر ،ن اخر) داشته باشد . _3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ای اول ،ی وسط ،ی اخر) داشته باشد. سوال 2) با کلمات زیر جمله ساخته شود . (بر می دارم ) (می ماند) (می بوسد ) ( می ترسم ) (می بارد ) سوال 3) جملات زیر بدون نقطه نوشته شود . سپس توسط دانش اموزان با قرمز نقطه گذاشته شود. آسمان ابری نیست . اسمان ابری است . مامان سیب بر می دارد. ایران آباد است . ایمان بیمار بود .

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا املا نشانه ای خواهیم داشت.املا به صورت کلمه گفته می شود.لطفا تکرار و تمرین انجام شود.

هوش و ریاضی

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: اگر کتاب هوش و ریاضی و کتاب کار علوم دانش اموزی داخل منزل می باشد فردا حتما همراه داشته باشد.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا کتاب ریاضی،کتاب کار ریاضی،کتاب کار فارسی ،کتاب قران همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تدریس می کاری با نشان دادن انیمیشن ، داستان و خواندن شعر انجام شد. می کاری زمانی می آید که کاری انجام می شود مانند: می بارد، می داند، می راند، می ماند و .... . اسم ها می کاری ندارند. مانند: مینا، اَمین و .. . ////// می کاری بسیار مبحث‌مهمی‌است.به دلیل تثبیت فعلا می کاری(فقط می کاری)به رنگ قرمز نوشته شود.در روز های اول یاداوری می کاری به دانش اموزان مشکل ندارد ولی از دانش اموزان پرسیده شود که چرا می کاری می اید. کتاب کار فارسی صفحه86 انجام شد.شعر زرد الو پرسیده و امتیاز داده شد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 87 روانخوانی انجام شود.فردا پرسیده می شود.لطفا پسران گلم مسلط و اماده سر کلاس حاضر شوند2)یک صفحه املا از جملات صفحه 87 کتاب کار فارسی گفته شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 56 انجام شد. کلمات می کاری در کلاس کار شد. جدول ترکیب به صورت گروهی خوانده شد.
تکلیف: لطفا پسران گلم هرشب روان خوانی را تمرین کنند.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: املا تا نشانه ی (ن) گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند. سپاس از همراهی شما

قرآن اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: جشن قرآن برگزار شد ،کتاب‌های قرآن تحویل پسرهای گلم داده شد.لطفا اسم بچسبانید و فردا به کلاس بیاورید.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان به پای تخته آمدند و به صورت قرعه کشی هر دانش آموزی که پای تخته بود یک حیوان را کشید.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در مورد نحوه استفاده درست از کارد و چنگال را آموزش دادیم .
تکلیف: عزیزان در منزل نحوه استفاده از کارد و چنگال را تمرین کنید (سیب،موز،خیار...) تکه تکه کنید .

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: انتقال و مهارت جمع دو عدد و اندازه گیری و ساخت ترکیب و اشنایی با عدد 6 و نوشتار عدد 6 تدریس شد و کتاب ریاضی صفحه 66 و 67 حل شد .
تکلیف: در دفتر تلاش عدد نویسی از 0 تا 6 انجام شود. کتاب کار ریاضی صفحه 71 و72در منزل حل شود .

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز ترکیبات و نشانه جدید تکرار و تمرین شد.املای پای تابلو از تمامی دانش اموزان گرفته شد و کلمات جدید با نشانه جدید را نوشتند.کتاب کار فارسی صفحه85 انجام شد.جشن اسم پسر گلم ارمان برگزار شد.پسرم امیدوارم نامدار باشی و بهترین ها برایت اتفاق بیفتد.
تکلیف: یک صفحه املا نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 57 انجام شد.اولیای محترم لطفا به نوشتن صحیح نشانه ی اخر در انتهای کلمات توجه دانش اموز را جلب کنید. توجه بفرمایید که صحیح نوشته شود.

املا اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: فردا املا تا پایان نشانه ن خواهیم داشت.تمرار و تمرین حتما انجام شود. جهت ایجاد انگیزه در صورت تمایل نقاشی کشیده شود.
تکلیف: فردا کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،دفتر املا همراه دانش اموزان باشد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم (دستگاه عابربانک ) تدریس شد. انیمیشن تهدیدات کارتخوان گذاشته شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هشتم صفحه 66 را انجام دهند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور مرکز و اهمیت آن در مورد آچمزی صحبت کردیم. آچمز یک کلمه ترکی است و به معنی قفل بکار می رود.مهره ای که بین شاه و مهره کیش دهنده قرار داشته باشد آن مهره آچمز است و حق حرکت ندارد ،مثل این است که دست و پایش در گل گیر کرده باشد و نتواند حرکت دهد. ما دو نوع آچمزی داریم 1_ آچزی مطلق 2_ آچمزی نسبی. هر گاه مهره آچمز بین شاه و مهره کیش دهنده قرار گیرد، آن مهره آچمز مطلق است و به هیچ وجه اجازه حرکت ندارد. حالا اگر مثلا مهره آچمز بین وزیر و مهره حمله کننده قرار داشته باشد ،آنگاه آن مهره هم آچمز است ،اما یک آچمز نسبی محسوب می شود .یعنی در واقع شما متناسب با شرایط می توانید تصمیم بگیرید که مهره را بردارید یا نه .ممکن است طرحی داشته باشید که برایتان از دست دادن وزیر اهمیت نداشته باشد ویا ممکن است بگویید ،نه هرگز مهره ام را حرکت نمی دهم زیرا بعدش وزیر از دست می رود.

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: تم 10 شروع به تدریس شد. صفحه ی 65 حل شد. انتقال انگشتان از دستی به دست دیگر ، چوب خط 6 و 7 ، تدریس شد. امروز یادگرفتیم: 5 با 1 میشه 6. 5 با 2 میشه 7. گل پسرها با انگشت 6 و 7 را نشان دادند.حتما عدد 6 و 7 با این روش تمرین شود.
تکلیف: فردا کتاب فارسی،نگارش،کتاب کار فارسی کتاب ریاضی همراه دانش اموزان باشد.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز آمورش نشانه 4 شکلی (ای) را داشتیم و این هفته را کامل روی تدریس این نشانه خواهیم ماند. اسم نشانه امروز(اول ،وسط،اخر، اخرِ مستقل) می باشد.درس ایران همراه با ایجاد انگیزه و شعر و قصه تدریس شد. ترکیبات گفته شد و کلمات جدید نوشته شد.صفحه 83 و 84 کتاب کار فارسی در کلاس حل شد.روان خوانی کتاب کار پرسیده شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه سپاسگزارم.
تکلیف: یک صفحه املا با کلمات (ای )نوشته شود. کلمات ایران،ایرانی،ایست ،ایمان،امین،رادین، سیب،دیدار،سی،بیدار،آبی،ساری،تیم و.... در املا گفته شود.

نگارش اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: اموزش نوشتن صحیح نشانه جدید تدریس شد . صفحه 55 کتاب نگارش حل شد. جدول ترکیب نشانه ها از ابتدا تا درس جدیدتکرار و تمرین شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: