1402/08/24
فارسی اول
زارعی، سمیرا
امروز در کلاس مجازی صفحات کتاب کار فارسی
( 69،70) انجام شد.
لطفا عزیزانی که غائب بودند در منزل صفحات را انجام دهند و تکرار و تمرین کنند.روز شنبه تدریس نشانه جدید را خواهیم داشت.
1.در دفتر تلاش خود با کلمات نامرتب زیر جمله بساز.
____اَسب _آمَد_او_با.
____دود_بود_بَد _بو.
____اَست_با اَدَب_اَسَد.
____دوست_او_اَسما_با_اَست.
2. املای دیداری:
با کارت های ترکیب خود ترکیباتی که یاد گرفته ای را بساز و بنویس .
مرحله ی دوم کلمات زیر را بساز ببین و از روی آن بنویس .
(ماست،بامداد،اَسب،با اَدَب،سَبَد،اَست،بادام،
باد،داماد،مو،دود،سوت،دَست،تَماس،تَمام،
دَما،دام،بامداد،بَست،)
3.از عدد 1تا 4 یک خط بنویس.
4. یک صفحه املا نوشته شود.
نگارش اول
زارعی، سمیرا
. امروز در کلاس مجازی کتاب نگارش صفحه ی 47و 48 انجام شد..
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
آموزش اصول اولیه بهداشت فردی و رعایت آن.
جلب توجه عزیزانم به وجود میکروب (چیزی که نمی بینیم) در روی دست و وسایل نشسته.
صفحه 20 و 21 کتاب مهارت ها تدریس و تکالیف مربوط به آن حل شد.
1402/08/23
ریاضی اول
زارعی، سمیرا
به دلیل مجازی شدن کلاس تمامیکتاب ها تحویل دانش اموز داده شد.
علوم اول
زارعی، سمیرا
کتاب کار علوم دنیای جانوران از صفحه 38 تا 43 با همکاری دانش اموزان انجام شد.دو تا از دانش اموزان کتاب کار در کلاس نداشتند.لطفا این صفحات را تکمیل کنند و به کلاس بیاورند.
فارسی اول
زارعی، سمیرا
نشانه ت با شعر تدریس شد.
نوشتار نشانه ت و ترکیبات و کلمه سازی و جدول دوستی تکرار شد .
درس تاب کل خوانی شد.
کتاب کار فارسی علوی صفحه 67 و 68 در کلاس حل شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه ممنونم. به نمایشگاه کتاب رفتیم و پسران گلم با نحوه ی خرید عاقلانه اشنا شدند و سبب کسب مهارت اجتماعی و مالی تقویت قدرت انتخاب ارتقا اعتماد به نفس شد .
یک صفحه املا تاپایان نشانه ت نوشته شود. متن درس کل خوانی شود .
نگارش اول
زارعی، سمیرا
کتاب نگارش صفحه 46 و قسمتی از صفحه 47 حل شد.
1402/08/22
توضیح:
با سلام
تاریخ خرید کتاب، توسط دانش آموزان از نمایشگاه کتاب سه شنبه 23 آبان
می باشد.
ریاضی اول
زارعی، سمیرا
مسابقه آقای ریاضی بر گزار شد . مبحث اندازه گیری و الگوی شطرنجی و شناخت الگوی تکرار شونده تاکید شد . و عدد 4 آموزش داده شد .کتاب کار ریاضی علوی صفحه 57 و 58 و 59 حل شد .
کتاب کار ریاضی صفحه 60 و 61 در منزل حل شود
علوم اول
زارعی، سمیرا
فصل 4 علوم دنیای جانوران تدریس شد. صحبت در مورد جانوران، تفاوت موجودات زنده و غیر زنده، موجودات زنده چه ویژگی هایی دارند، چرخه ی رشد، تفاوت غذا در حیوانات، چه حیواناتی برای ما مفید هستند، مدل راه رفتن آن ها و ...... صحبت شد.
فارسی اول
زارعی، سمیرا
اولیای محترم لطفا توجه داشته باشید زمان خرید کتاب از نمایشگاه برای کلاس ما فردا سه شنبه 23 ابان می باشد.در صورت تمایل به خرید کتاب توسط دانش اموز کارت بانکی همراه با رمز در دست داشته باشد.
مدرسه در قبال کارت هیچ گونه مسئولیتی ندارد.داستان بیدپا با هدف درک مطلب در کلاس خوانده شد و از دانش اموزان سوال پرسیده شد.فردا تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.
املا یک صفحه با جملات متفاوت تا پایان نشانه او در دفتر تلاش نوشته شود.
املا اول
زارعی، سمیرا
قبل از گفتن املا تمامی دانش اموزان املای پاتخته ای انجام دادند سپس املا از درس اول تا نشانه (س) گفته شد .املای امروزی که در کلاس گفته شده بدون کمک و همراهی بنده بوده است.هدف (افزایش اعتماد به نفس دانش اموزان و اشنایی ان ها با روش صحیح املا گفتن بود که از این به بعد در کلاس به این صورت املا گفته می شود که دانش اموزان عادت پیدا کنند.
غلط املایی حتما نوشته و املاها امضا شود.
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیدند را تکمیل کردند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند.
اگر از قبل وسایل تهیه شده و به مدرسه تحویل داده شده و یا همراه دانش آموزان میباشد نیاز به تهیه مجدد نیست.
ممنون
بازی دبستانی
زارعی، سمیرا
بازی دبستانی راننده انجام شد. هدف: افزایش دقت، توجه، حس شنیداری و حرکت به جهت مناسب و بالا بردن سرعت و عکس العمل
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
باسلام و وقت بخیر
امروز با نحوه استفاده درست از قاشق و چنگال آشنا شدیم
عزیزان تکلیف ندارید.
1402/08/21
ریاضی اول
زارعی، سمیرا
کتاب ریاضی صفحه 53 الگو شطرنجی و تشخیص الگوی تکرار شونده انجام شد.
رضایت نامه اردو تحویل داده شد.در صورت تمایل امضا شود و فردا همراه دانش اموز باشد
فارسی اول
زارعی، سمیرا
مرتب کردن جمله بهم ریخته مرور شد. این تمرین بسیار چالش دارد و باید هرشب دو جمله نامرتب در دفتر تلاش پایین املا نوشته و توسط دانش اموز انجام شود.نوشتار نشانه (و ) و ساخت کلمه و ترکیب ساختن و جمله سازی و جملات بهم ریخته تکرار و مرور شد. همه دانش اموزان با ابزار چوبی کلمه ساختند و در دفتر تلاش نوشتند.کتاب کار فارسی علوی صفحه 66 حل و رفع اشکال شد.
یک صفحه املا نوشته شود.
سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود. 1 ) با کلمات به هم ریخته جمله بسازید. اسب- او-با- آمد __________________ داس- اَسد - آمد - با ___________________ مسموم - بود - اَسما __________________ بدبو- بود- دود __________________ 2) جمله بسازید . دود: بوس: او: __________________ 3) بخش دوم کلمات زیر را بنویس. بودَم - مَسموم -اَساس- بامداد
نگارش اول
زارعی، سمیرا
کتاب نگارش صفحات 44 و 45 انجام شد. روانخوانی و ترکیب ها تک به تک از گل پسرها پرسیده شد.
املا اول
زارعی، سمیرا
فردا دفتر املای علوی همراه عزیزان باشد. تا پایان نشانه س املا خواهیم داشت. درصورت تمایل یک صفحه ایجاد انگیزه نقاشی شود.لطفا نقاشی های زیبای شما عزیزان در کنار برگه ها کشیده شود تا مزاحمتی برای نوشتن جملات دانش اموزان نباشد.
با تشکر
هنر اول
ایروانی، سارا
این جلسه دانش آموزان نقاشی هایی را که روی مقوا کشیدند را تکمیل کردند.
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند.
ممنونم
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس ششم (بانک) تدریس شد.
انیمیشن مهارت زندگی بانک گذاشته شد.
کتاب داستان : بازدید از بانک معرفی شد.
داستان صوتی یک روز در بانک پخش شد.
با بچه ها راجب بانک و لوگو های آن ها صحبت شد.
کتاب بچه ها چک شد.
خواهشمند است فعالیت در منزل و کلاس درس ششم صفحه 51 و 52 انجام شود
فعالیت در کلاس (صفحه 51) را از صفحات آخر کتاب جدا کرده و در جای مناسب بچسبانند.
کتاب داستانی که در گروه گذاشته میشود را گوش بدهند
ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.
در صورت داشتن غیبت تمامی فعالیت های کتاب از درس اول تا آخر درس ششم (بانک) انجام شود، هفته آینده چک میشود
قلک ها را نگه دارید برای جشنواره دست سازه ها ممنونم
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما ضمن مرور کیش و نحوه رفع کیش در مورد مات و چگونگی مات های یک حرکتی صحبت کردیم. مات یعنی کیش بدون دفاع، وقتی شاهی کیش باشد و نتواند مهره کیش دهنده را بزند ،نتواند مسیر کیش را ببندد و نتواند فرار کند ،آنگاه مات شده است . مات پایان بازی است ،برای مات کردن یک شاه در ابتدا باید خانه های اطراف شاه را ارزیابی کنیم یعنی ببینیم چه خانه هایی را شاه می تواند برود و چه خانه هایی را قادر به رفتن نیست. سپس با گرفتن خانه های فرار شاه و همچنین همان خانه ای که شاه در آن قرار دارد می توانیم شاه را کیش و مات کنیم. در ضمن امروز در مورد تقابل صحبت کردیم ،وقتی دو شاه مقابل هم قرار داشته باشند ،به فاصله یک خانه ،آنگاه شاه ها تقابل گرفته اند البته تقابل انواع مختلفی دارد که ما فعلا ساده ترین آن را بکار گرفته ایم .در تقابل، شاه ها نمی توانند به هم نزدیک شوند. در واقع سه خانه جلوی آنها مسدود شده است. ما در جلسات آینده بیشتر روی مات کار خواهیم کرد.
1402/08/20
ریاضی اول
زارعی، سمیرا
ارزشیابی ریاضی تا پایان تم 5 انجام شد. تم 8 باموضوع اداب خواندن نماز،صحبت در مورد قبله نما وجهت قبله،صحبت در مورد اداب قبل از نماز و...انجام شد. صفحات 51 و52 کتاب ریاضی اشنایی و نوشتار عدد 3 تدریس شد.
فارسی اول
زارعی، سمیرا
امروز پسرهای گلم با قصه و شعر،نشانه( او اول)( و غیر اول) را آموختند .درس توت کل خوانی شد.با کلمات توت،آلو،هلو،انگور آشنا شدند.
سپس در جدول دوستی نشانه و غیر اول را با نشانه های بی صدا ترکیب کردند( بو،سو، دو،مو)
کلمات جدید نوشته وتوسط دانش اموزان خوانده شد.
نکته:
او اول همیشه اول میاد.
و غیر اول همه جا میاد جز اول
کتاب کار فارسی صفحات63 و64 انجام شد.جمله نامرتب مرور شد و توسط دانش اموزان انجام شد.کلمات مختلف از نشانه های قبلی توسط دانش اموزان مرور و نوشته شد.
از کلمات گفته شده املا گفته شود::
«««بو _دو _سو_مو_ بوم - مسموم -بودم - سود- دود -بوس- بود- سبوس _او »»» نوشته شود .
کتاب کار فارسی علوی صفحه 65 حل شود .
تکرار و تمرین حتما انجام شود.نشانه او به جعبه ترکیبات اضافه شود.
درس توت در منزل تکرار و تمرین شود.
نگارش اول
زارعی، سمیرا
کناب نگارش صفحه 43 و 44 انجام شد.از اولیای عزیز بابت تهیه پک ایجاد انگیزه تشکر میکنم.
نوشتار نشانه او اموزش داده شد.««او »»تو پر نوشته می شوداگر««و »»» غیر اول به نشانه بچسبد به زیر خط زمینه نوشته میشود.
اگر «««و»» دست نشانه قبل را نگیرد بالای خط نوشته می شود و فقط پای نشانه روی خط نوشته میشود.
اولیای محترم لطفا به نوشتن این نشانه توجه دانش اموزان را جلب کنید.