فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: پرتقال

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس نشانه ی (م غیر آخر و م آخر ) با هدف معرفی صدا و نشانه ی م , تشخیص صدای م در اول , وسط و آخر همراه با پخش کلیپ تدریس آغاز شد . گیفت نشانه ی م (مداد ) به دانش آموزان داده شد . رنگ آمیزی نشانه ی م در کلاس انجام شد .
تکلیف: دیدن مجدد کلیپ تدریس نشانه م در قسمت تکالیف سایت , نقاشی چند کلمه که در اول , وسط و آخر آنها م به کار رفته باشد .

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: تمرین شعر اتل متل مدرسه و پرسش انفرادی از دانش آموزان تمرین شعر مدرسه سلام قسمت دوم و تمرین تک به تک با دانش آموزان و پرسش انفرادی برای حفظ شعرها انجام شد.
تکلیف: حفظ شعر اتل متل مدرسه حفظ شعر مدرسه سلام

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: کتاب سواد مالی و هوش تجاری مبتدی1 به پسران عزیزم تحویل داده شد. درس6(بانک) تدریس شد. موضوعات مطرح شده:افتتاح حساب-مدیریت پول-آشنای با لوگوی انواع بانک ها-خدمات بانک ها فعالیت کلاسی صفحه 51 انجام شد.
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 52 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: صفحات 26 و 27 با موضوع :« تلاش کنیم.» تدریس شد.. گفتگو در مورد : « اگر بخواهیم در کارها موفق باشیم، باید تلاش و کوشش داشته باشیم. رمز موفقیت برای هر کاری مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن است. همچنین موفقیت در اثر تلاش باعث شادی و آرامش می شود.» صورت پذیرفت.
تکلیف: تکلیف صفحات 26 و 27 در کلاس صورت پذیرفت..همچنین با تلاش پسران عزیزم، اریگامی کتاب(سگ), درست شد.. اولیای گرامی لطف بفرمایید مسئولیت های کوچک روزانه و هفتگی برای پسران گلمان مشخص کرده و در مورد میزان تلاش هر کدام از مسئولیت ها گفتگو کنید.. در برگه ای فعالیت ها را نوشته و هر کدام که صورت پذیرفت را با تیک سبز مشخص فرمایید. در آخر هفته تعداد مسئولیت های محول شده و تلاشی که پسرم انجام دادند را ارزیابی کنید. با سپاس

هوش و ریاضی

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحات 13 , 17 و 18 با هدف ترکیب سطر و ستون , مفهوم بیشتر و کمتر و مساوی ,تفاوت ها , شمارش و دقت و تمرکز انجام شد .
تکلیف: کتاب هوش و ریاضی به دانش آموزان داده شد صفحات 7 تا 18 در کلاس انجام شده است , (مشاهده شود و در صفحه ی 18 عنوان شود که تا این صفحه را ملاحظه فرموده اید ) صفحاتی که دانش آموز غیبت داشته و انجام نشده است مشخص شده است امروز انجام و فردا همراه خود به مدرسه بیاورند .

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 43 کتاب درسی با هدف آشنایی با اهداف چپ , راست , وسط , جلو کنار , بین , ردیف , ستون , جلو , عقب , ردیف و ستون در کتابخانه , تعداد برش های کیک و هدیه ها , شاخه های گل و شمع , تعداد افراد حاضر را به دو صورت 2 دسته ی پنج تایی انجام شد .
تکلیف: در منزل کیک را برش های چند قسمتی بزنید و تعداد آن را بشمارید و سپس از کیکی که برش خورده یک نقاشی بکشید مانند تصویر تم 7 در صفحه ی 43

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ تدریس نشانه ی د و کلیپ کلمات نشانه ی د دیده شد , در کلاس گروه بندی انجام شد و کارت های کلمات به دانش آموزان داده شد و کلمات را خواندند و جمله ساختند . نام و نام خانوادگی هر دانش آموز به او داده شد و نشانه ی های ( آ , ب , اَ , د ) را در اسم خود پیدا کردند .
تکلیف: روان خوانی این کلمات انجام شود بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: نوشتن کلمات در دفتر مشق انجام شد . بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب
تکلیف: نوشتن و صدا کشی این کلمات کلمات انجام شود بابا , آب , داد , ادب , آبا , ادا , با , دا , بد , آباد , با ادب

قرآن اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: تدریس صفحه ی 22 کتاب درسی با هدف نام بردن نعمت های خدا شروع شد , در مورد تصویر صفحه گفت و گو کردیم , دانش آموزان دعا کردند و شعر نعمت های خدا را با هم خواندیم . دانش آموزانی که سوره ی توحید را حفظ کرده بودند خواندند .
تکلیف: یک نقاشی از نعمت هایی که خداوند به ما داده بکش و هفته ی آینده به کلاس بیاور .

ورزش اول

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: دویدن و نرمش کردن. حرکات ترکیبی با مانع برای تقویت : تعادل - انعطاف پذیری _چابکی _استقامت قلبی و تنفسی. بالابردن تمرکز برای انجام حرکات پیچیده حرکتی ورزشی

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 42 کتاب درسی با هدف آشنایی با تقارن انجام شد . روی چوب های آبسلانگ اشکال هندسی کشیده شد و دانش آموزان نیمه ی دیگر آنها را پیدا کردند , سپس فعالیت کلاس انجام شد . صفحات 35 , 36 , 37 , 38 , 39 و 40 تم 5 کتاب کار با هدف شمارش تعداد زیر 5 , رعایت ایمنی در طبیعت , مفهوم جمع با کمک چوب خط , درک مفهوم تفریق با انگشتان دست , ادامه دادن الگوهای خطی , خط زدن شکل ها و پی بردن به مفهوم تفریق و باقی مانده , کار با خط کش و رسم اشکال هندسی , حل جدول های شگفت انگیز انجام شد.
تکلیف: سرمشق دفتر شطرنجی با هدف تثبیت درک مفهوم تقارن انجام شود . سرمشق های قبلی برای دانش آموزانی که غیبت داشتند نوشته شد انجام شود . کاربرگ ارمغان هفته ی 3 به دانش آموزانی که غیبت داشتند داده شد انجام شود .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 32 کتاب درسی ببین و بگو با هدف تعریف داستان برای تصویر , گوش کن و بگو پاسخگویی به سوالات و پیدا کردن کلماتی که صدای اَ و د دارند و همچنین توانایی خوب گوش کردن , نام بردن میوه هایی که صدای اَ دارند , در مورد فایده های باران صحبت کردیم , فایل صوتی شعر مهربان تر از مادر پخش شد و در آخر دسته جمعی خواندیم . کلیپ مربوط به نشانه ی د و اَ برای دانش آموزانی که غیبت داشتند پخش شد .
تکلیف: کلماتی که صدای اول آنها آ , ب , اَ و د دارند را پیدا کن و از هر کدام یک نقاشی در دفتر مشقت بکش . دانش آموزان می توانند شعر مهربان تر از مادر حفظ کنند و امتیاز بگیرند .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: بخش کردن , خواندن و ترکیب نشانه های ب و د با ا و اَ انجام شد .
تکلیف: سرمشق در دفتر داده شده انجام شود . سرمشق جلسه ی قبل برای دانش آموزانی که غیبت داشتند نوشته شد انجام شود .

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: روش ایجاد پوشه، تغییر نام و پاک کردن پوشه آموزش داده شد و دانش آموزان در سایت تمرین کردند.
تکلیف: لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب کار صفحات 11 و 12 با هدف آشنایی با اجسام سبک و سنگین , چه اجسامی دیرتر به زمین می رسند انجام شد .صفحه ی 13 با هدف شناسایی و پیدا کردن سایه ی هر جسم , صفحه ی 14 و 15 با هدف شناسایی و پیدا کردن میوه های دانه ( هسته ) و بدون دانه و تشکیل سایه در ظهر انجام شد .کتاب کار صفحه ی 17 و 18 درس 2 با هدف شناسایی و پیدا کردن انواع حس ها انجام شد . کتاب درسی صفحات 22 , 23 , 24 , 25 با اهداف خوردن غذاهای سالم و مقوی , مراجعه به پزشک برای معاینه ی دندان ها , رعایت نکات ایمنی در راهرو و کلاس , شماره تلفن های اورژانس 115 , و آتش نشانی 125 , خواب و استراحت درست و به موقع انجام شد .
تکلیف: از زمان خوابیدن خودت یک نقاشی بکش و برای هفته ی آینده به کلاس بیاور .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: فارسی درسی روان خوانی , بخش کردن و صداکشی در کلاس انجام شد . کتاب کار صفحات 49 و 50 با هدف پیدا کردن تصویری که در آن صدای اَ وجود دارد , بخش کردن و رنگ کردن به تعداد بخش , نوشتن بخش اول هر تصویر , تشخیص صدای اول و وسط کلمات , نوشتن صدای اَ انجام شد . درس 2 باد صفحه ی 51 با هدف پیدا کردن تصاویری که نشانه ی د دارند , صفحه ی 52 با هدف کامل کردن کلمات با نشانه ی د , صداها و ترکیب ب با ا , ب با اَ , د با ا , د با اَ انجام شد .
تکلیف: 1 )در دفتر مشق سرمشق داده , کلمات را بخوان , بخش کن و صداکشی آنها را انجام بده . 2) ارمغان هفته 3 تحویل داده شد انجام شود . 3) سرمشق دفتر شطرنجی انجام شود . جشن روز دانش آموز برگزار شد و به دانش آموزان هدیه ی یادگاری داده شد . سرمشق : بخوان ، بخش کن و صدا کشی را انجام بده با ادب آباد بابا بد باد ادا برای صداکشی هر کلمه به تعداد ، دایره کشیده شود و صداها داخل دایره نوشته شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کتاب درسی صفحه ی 35 با هدف نوشتن دا ، داد ، باد ، بابا ، نوشتن نام هر تصویر و پیدا کردن تصویرهایی که صدای د دارند انجام شد .
تکلیف: صفحه ی 36 کتاب نگارش انجام شود . در زمان نوشتن کلمات حتما بلند خوانده شود .

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: برگزاری جشن 13 آبان با حضور پسرهای عزیز

ریاضی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 38 کتاب درسی با هدف آماده کردن دانش آموزان برای مفهوم تفریق , همچنین استفاده از نماد چوب خط برای نشان دادن حاصل تفریق انجام شد . در هر قسمت با انگشتان دست شکل ها را نمایش دادیم و به تعداد شکل های مثل هم انگشتان دست را بستیم و به تعداد باقی مانده چوب خط کشیدیم . صفحه ی 39 کتاب درسی با هدف ادامه دادن الگوها و تشخیص شکل تکرار شونده انجام شد . صفحه ی 40 کتاب درسی با هدف مفهوم تفریق با استفاده از نمایش های مختلف عدد مثل چوب خط و چینه انجام شد . صفحه ی 41 کتاب درسی با هدف بیان داستان و استفاده از جمع و تفریق تدریس شد و دانش آموزان داستان های متفاوتی تعریف کردند ( رفتن به باشگاه با معلم ورزش و معاون مدرسه و .... )
تکلیف: از دانش آموز بخواهید که الگوهای صفحه ی 39 را برای شما توضیح دهد و می توانید او را تشویق کنید تا الگوی جدیدی بسازد . صفحه ی 42 کتاب درسی در منزل انجام شود .( کاغذ آچار از وسط تا شود و با شابلون در یک طرف اشکال هندسی کشیده شود , سپس کاغذ را تا کنید و از قسمت کشیده شده با مداد روی آن بکشید تا در سمت دیگر بیفتد . با پاستل هم می شود این کار را انجام داد )

علوم اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: صفحه ی 22 و 23 کتاب درسی با هدف خوردن غذاهای گوناگون و سالم همراه با رعایت بهداشت و نعمت سلامتی و مراجعه به پزشک برای بررسی سلامتی بدن صبحت شد .
تکلیف: یک نقاشی از غذاهای سالم و مقوی کشیده شود و فردا به کلاس بیاوردید .

فارسی اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: کلیپ مربوط به درس د دیده شد . کلمات درس را خواندیم . درس 2 کتاب کار صفحات 47 و 48 با هدف پیدا کردن کلماتی که نشانه ی اَ را دارند و تشخیص اَ اول و غیر اول انجام شد . همچنین توانایی پیدا کردن جایگاه نشانه ی اَ در کلمات انجام شد و ترکیب نشانه ی ب با ا واَ انجام شد .
تکلیف: کلمات درس خوانده شود , بخش کردن تمرین شود , ترکیب نشانه ی ب و د با (ا و اَ ) انجام شود .

نگارش اول

مدرس: سلطانشاهی، رویا
فعالیت: جمله ی بابا آب داد را در پای تخته نوشتیم , 5 ثانیه به دانش آموزان فرصت داده شد تا جمله را نگاه کنند , بعد از این مدت جمله را پاک کردیم و دانش آموزان در دفتر خود نوشتند . کلمات داد , اَدب , بد , باد , اَدا , آباد , بااَدب به همین صورت انجام شد .
تکلیف: سرمشق داده شده در دفتر نوشته شده انجام شود .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر درس هفته های گذشته معذرت خواهی و کلمات جادویی توسط خود دانش آموزان یاداوری شد. اتیکت درست نشستن و صاف نشستن در کلاس تدریس شد و کلیپ آموزشی نشستن پشت میز و لپ تاپ برای دانش آموزان پخش شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: