1402/09/18
ریاضی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
ریاضی تم 12 با موضوع حفاظت از محیط زیست،مفهوم کمتر و بیشتر تدریس شد.
علامت کمتر و بیشتر و مساوی با قصه و نمایش تدریس شد.
صفحه 79 و 80 کتاب ریاضی تدریس شد.((((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی، کتاب ریاضی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.))))
فارسی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
امروز نشانه اِ مجددا مرور شد.جایگاه نشانه مرور شد.مبحث بسیار مهم( ِ) دوستی و ای مستقل اموزش داده شد.کلیپ مربوطه پخش شد.در دفتر تلاش به عنوان تمرین در کلاس نمونه ای از کلمات با ( ِ) دوستی انجام شد.پک ایجاد انگیزه نشانه ز توسط پرهام جان به دوستان داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز
نگارش اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
کتاب نگارش صفحه 63 انجام شد. نگارش 4شکل نشانه اِ جهت مرور در دفتر نوشته شد.
تکلیف:
_پسرم در دفتر تلاش یک املا از ابتدا تا نشانه ( اِ ) بنویس.
_از عدد 0 تا 8 در دفتر تلاش خود بنویس.
_کتاب کار فارسی صفحه 97 انجام شود.
_عبارت ها را با کلمات زیر کامل کن.
(زمین،مادر،ایران،سَبَد)
...........زیبا
.........سبز
........آباد
.........سیب
املا اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
املا تا نشانه ز گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند.
سواد مالی
مدرس:
منصوریآریا، درسا
فعالیت:
درس های قبلی دوره شد.
بچه ها راجب عابر بانک ها توضیح دادند.
کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف:
لطفا قلک ها و عابر بانک ها را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود.
لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.
1402/09/15
فارسی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
در ابتدا کلاس ورزش انجام شد.جدول ترکیب از گل پسرها پرسیده شد. و چند ترکیب در دفتر نوشته شد سپس برای هر کدام یک کلمه نوشته شد. در دفتر تلاش 4 شکل نشانه اِ نوشته شد عزیزان هر تصویری که به ذهنشان میرسید که نشانه اِ دارند را در پایین آن نقاشی کردند.
نگارش اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
کتاب نگارش صفحه 62 کامل انجام شد.کتاب کار فارسی صفحه 95 انجام شد. یک انیمیشن برای مرور نشانه اِ نشان داده شد. تک به تک از عزیزان نشانه ها اِ اسم ، جایگاه و یک مثال پرسیده شد.(((شنبه املا تا نشانه ز خواهیم داشت .
کتاب ها : اگر حضوری بود کتاب کار فارسی علوی -کتاب نگارش و کتاب ریاضی و دفتر تلاش و دفتر املا علوی همراه دانش اموز باشد.)))
تکلیف:
1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 96 حل شود .
2)سوالات مربوطه در دفتر تلاش نوشته شود.
الف) با کلمات جمله ساخته شود.
دیده بود - داده است - باریده است- بسته بود
ب)مرتب کنید .
ماسه-سیمان-داد-با-سیما
_____________________
مرد-آن-بود-زنده
_____________________
نبود-این-بد-بیمارستان
پ) بخش دوم کلمات را بنویس.
ماسه /تازه/بسته/دسته/بوسه/تیره/
دور کلماتی که بخش مشترک دارند خط بکشید.
3)املا تا نشانه ز نوشته شود .4) جدول ترکیب نشانه اِ حتما کار شود.
هنر اول
مدرس:
ایروانی، سارا
تکلیف:
لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند.
ممنونم
مهارت اجتماعی
مدرس:
احمدی زاده، فرزانه
فعالیت:
با سلام و وقت بخیر امروز در موذد یک مکالمه خوب صحبت کردیم و شرایط یک شنونده خوب را یاد گرفتیم.
تکلیف:
عزیزان تکلیف ندارید
1402/09/14
ریاضی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
کتاب کار ریاضی صفحات 81،82،83 در کلاس انلاین انجام شد.
فارسی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
امروز در کلاس انلاین آموزش نشانه 4 شکلیه
( اِ ِ ه ه) را با قصه و شعر و کدگذاری آموزش دادیم.
درس 7 آموزش داده شد. کتاب فارسی درس استخر کلمه و جملات خوانده شد. بخش و صدای اول و آخر، جایگاه نشانه اِ کار شد.
ترکیب های این نشانه گفته شد.
کلمه برای هرکدام مثال زده شد.
این نشانه 4 شکلیست و یک هفته ی آموزشی روی این نشانه خواهیم ماند. شعر ای ایران خوانده شد.
تکلیف:
پسرم ترکیب های نشانه ( اِ ِ ه ه) را در دفترت بنویس و برای هرکدام یک کلمه مثال بزن. گل پسرها روی ترکیب نشانه ها با اِ تسلط کامل داشته باشند.تکالیف در پرتال ارسال شود.
نگارش اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
ابتدا در دفتر تلاش 4 شکل نشانه اِ را تمرین کردیم. سپس کتاب نگارش صفحه 61 کامل انجام شد. صفحه 62 سوال 2 و 3 انجام شد. گل پسرها جدول ترکیب را چندین با مطالعه کردند. با مشارکت دانش آموزان و خواندن کلمات، سوال ها انجام شد.
تکلیف:
پسرم با خمیر بازی 4 شکل نشانه جدید را بساز و اسم انها را بلند بگو و عکس آن را برای من بارگذاری کن.
اگر خمیر نداری در خانه با سس قرمز روی سینی نشانه ها را با انگشت بنویس و اسم آن را بلند اعلام کن.
شطرنج
مدرس:
یوسفی، ژاله
فعالیت:
با عرض سلام حضور شما عزیزان. ما امروز اولین جلسه آنلاین خود را برگزار کردیم .در این جلسه ما مروری برحرکت مهره ها و اهمیت مرکز و نحوه کیش و مات داشتیم. برای آنکه عزیزانمان بهتر با مقوله مات و روش کار آشنا شوند ،ما امروز روش مات کردن با رخ و وزیر و همچنین روش مات کردن با وزیر تنها را طی یک بازی دزد و پلیس به بچه ها گفتیم تا بهتر در ذهن آنها نهادینه شود.ما بطور کلی باید بتوانیم با محدود کردن خانه های فرار شاه ،به او حمله کرده و مات کنیم ،عزیزان ،هزاران روش برای مات کردن وجود دارد اما همگی آنها از یک الگوی محدود کردن پیروی می کنند ،ما امروز یک طرح اولیه ارائه کردیم ،حتما پسرای گل ما ابتکار به خرج داده و روش های دیگری را پیدا نمایند. موفق باشید.
1402/09/13
ریاضی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
کتاب کار ریاضی صفحات 78،79،80 با کمک گل پسرها انجام شد. مرور مبحث مساوی، شمارش اعداد ،کامل کردن شکل شطرنجی به صورت قرینه. ((کتاب ها در صورت حضوری بودن مدارس: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.))
املا اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
املا از نشانه ای گفته شد. گل پسرها در دفتر املا علوی جملات را نوشتند. مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.فردا نشانه جدید تدریس می شود.
تکلیف:
1)کتاب کار فارسی صفحه 94 انجام شود.2) دیکته از کلمات و جملات نشانه ز گفته شود.(تکالیف در پرتال بارگذاری شود.)
1402/09/12
ریاضی اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
ابتدا در کلاس ورزش کردیم. سپس کتاب ریاضی صفحات 74،75،76،77 با کمک گل پسرها انجام شد. گل پسرها برای مرور درس ، وسایلی آوردند که تعداد آنها با هم برابر بود، مانند: 4 قاشق و 4 چنگال و ...... . آموزش عدد 8 و نوشتن آن داده شد. در دفتر تلاش از عدد 0 تا 8 به ترتیب نوشته شد. با کمک شابلون اشکالی کشیده شد که تعداد آنها باهم برابر بود و علامت مساوی بین آنها قرار گرفت.((کتاب ها در صورت حضوری بودن مدارس : کتاب کار ریاضی، کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد. فردا املا نشانه( ای )را خواهیم داشت))
نگارش اول
مدرس:
درویشیان، حدیث
فعالیت:
کتاب نگارش صفحه 59 و 60 با کمک دانش آموزان انجام شد. گل پسرها با جواب دادن به سوال ها روانخوانی کلمات و جملات را تمرین کردند. ((اولیا عزیز تکالیف تا قبل از ساعت 9 شب در پرتال بارگزاری شود.به دلیل انلاین شدن کلاس ها تکالیف در پرتال چک می شود.))
تکلیف:
1_صفحه 92 و 93 کتاب کار فارسی انجام شود. روانخوانی تمرین شود.
2_ دیکته ی خانوادگی :
پسرم از درس اول تا درس (ای ) یک دیکته ی شب به مامان یا بابا بگو سپس دیکته را صحیح کن و بازخورد بده و اگر غلط دیدی صحیح آن را برای مامان یا بابا بنویس.
( با هدف افزایش دایره لغات،تمرین جمله سازی،تقویت روانخوانی،ایجاد شوق و انگیزه در دانش اموز،افزایش عزت نفس،تلاش برای شناخت دقیق ترکیب ها و نشانه ها)
مهارت زندگی
مدرس:
علوی، زهره
فعالیت:
سلام و عرض ادب
در مورد تلاش کردن، اقدامات بعد از شکست، استمرار در فعالیت صحبت کردیم.
افراد موفق رو با وجود محدودیت هاشون بررسی کردیم.