فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 40،41،42 انجام شد. با هدف درک اولیه مفهوم تفریق، کار با خط کش، آموزش خط تقارن، اشکال قرینه،داستان سازی و ارتباط کلامی. گل پسرها روی کاغذ به کمک خط کش اشکال قرینه را کشیدند و در کاغذی دیگر نقاشی به صورت قرینه کشیده شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نشانه ی آ، ب، اَ مرور شد. ترکیب ها پرسیده شد.گل پسرها به صورت جمعی شعر های فارسی را همخوانی کردند.حفظ شعر به صورت تکی از عزیزان پرسیده شد. فردا تدریس نشانه جدید انجام می شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز دانش اموزان اولین املای خود را بسیار عالی نوشتند. از تمرین و تکرار پسرهای عزیزم بسیار ممنونم. دفتر املا تحویل داده شد،لطفا املا دیده شود و حتما املای دانش اموز امضا شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نقاشی صفحه 23 در کلاس انجام شد. دانش آموزان با قطره چکان در برنامه آشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحات 37و38و39 انجام شد.کتاب کار ریاضی صفحات 43 و 44 انجام شد. با هدف اموزش اولیه تفریق، حل الگو شطرنجی، تشخیص الگو و کشیدن چوب خط

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در مدرسه جشن آب برگزار شد. با گل پسرها باسواد شدنشان را جشن گرفتیم. مرور و تمرین نشانه آ، ب، اَ و ترکیب ها در کلاس انجام شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 33 حل شد . کتاب کار فارسی علوی به طور کامل تا صفحه49 و 50 حل و رفع اشکال شد. صداکشی و ترکیبات و ساخت کلمه و خواندن کلمات تمرین شد
تکلیف: پسر گلم امشب در دفتر تلاش خود یک دیکته شب بنویس با کلمات ( آب،با،بابا،باب،آباب،آبا،اَب،بَ،اَبا،اَ َ) لطفا خط فاصله نزار و تلاش کن با فاصله چشمی فواصل را رعایت کن . والدین گرامی لطفا در هنگام املا گفتن نه با لحن تند و نه خیلی ارام برای پسرهای گلم املا بگوئید ،لطفا تلاش کنید در یک جای ثابت همیشگلی تکلیف نوشتن املا بگوئید و یکبار بیشتر کلمات را تکرار نکنید تا پسرهای عزیزم حساسیت شنیداریشان و دقت شنیداریشان قوی شود با تکرار بیش اندازه کلمات باعث ضعف این نکته میشویم پس بهتر است چون شروع نوشتن املاها هست پسرهای گلم را به این سمت هدایت کنیم. سپاس از لطف و همراهی شما عزیزان. لطفا دور صفحات دفتر را نقاشی بکشید جهت ایجاد انگیزه و علاقه در عزیزانم.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا گل پسرها ««دفتر املا علوی(دفترزرد رنگ)»»»»حتما همراه خود داشته باشند. در صورت تمایل صفحه ی اول به صورت تزئینی ، کادربندی و یا نقاشی مربوط به نشانه آ و ب کشیده شود. فردا اولین املا به دانش اموزان گفته می شود. حتما دو مداد مشکی همراه دانش اموزان باشد. روی دفتر دانش اموزان اسم دانش اموز نوشته شده باشد.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب میان وعده، وعده های اصلی بررسی شد. انواع میان وعده و وعده های اصلی مقوی و غیرمقوی بررسی شد.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: هماهنگی عصب و عضله تقویت مهارت های چابکی جابجایی هماهنگی چشم و گوش و پا

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به حیاط رفتیم بازی دبستانی بشین ،پاشو، بدو را انجام دادیم.با هدف استقامت عضلانی، قدرت عضلانی، سرعت و عکس العمل انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحه ی اول تم 6 با موضوع بازی با دوستان اموزش داده شد . کسب مهارت تفکر و شمارش و تاثیر رفتار و یاداوری موقعیت مکانی و شناخت دوستان و .... اموزش داده شد .(نامه ی دیدار حضوری به گل پسرها تحویل داده شد. لطفا ملاحظه شود در روز و ساعت مشخص شده حتما حضور داشته باشید. سپاس)

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم. گل پسرها در مورد وسایل شخصی که همراه خود به مدرسه اورده بودند صحبت کردند. روش صحیح شستن دست ها، مسواک زدن و ..... صحبت شد. در مورد مراجعه به پزشک در زمان بیماری یا چکاپ بدن و دندان ها صحبت شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز ابتدا در کلاس مرور نشانه آ و ب انجام شد سپس در درس فارسی پسرهای گلم با نشانه(اَ) اشنا شدند و همراه با شعر و قصه این نشانه را اموختند. کلمات درس اَبر را تکرار و تمرین‌کردیم. جدول دوستی و ترکیب نشانه ب با اَ را آموختند(بَ) .کتاب فارسی صفحه 30 کلمات و جملات خوانده شد. شعر های کتاب فارسی همخوانی شد. تک به تک از گل پسرها ترکیبات ب با آ و اَ پرسیده شد.(آرسام جان پک ایجاد انگیزه اَ را به دوستان خود هدیه داد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب)

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 31 و 32 انجام شد. کتاب کار فارسی صفحات 47 و 48 انجام شد.
تکلیف: اولیای محترم امروز در «««دفتر تلاش »»به پسران گلم املا گفته شود و بازخورد داده شود. کلمات(آب/آبا/بابا/باب/آباب/ا‌َباب/اَب/با) در املای امشب گفته شود. لطفا بین کلمات خط فاصله گذاشته نشود. در هر خط دو کلمه املا گفته شود.بین کلمات فاصله ی چشمی رعایت شود

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس پس انداز داده شد. کارتون، شعر پس انداز گذاشته شد. قصه صوتی چه روزی قلکم را بشکنم پخش شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف انجام نشده از ابتدای کتاب تا آخر درس پس انداز تکمیل گردد. با وسایل دور ریختنی یک قلک واقعی ساخته شود. معرفی کتاب داستان : چه روزی قلکم را بشکنم؟

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحه ی 40 و 41 انجام شد.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لطفا شنبه دانش اموزان لوازم شخصی مثل مسواک -شانه-دستمال یا اگر دانش اموزی لوازم پزشکی اسباب بازی دارد همراه خود بیاورد .

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: مرور دوباره نشانه آ و ب : آ اول، ا غیر اول، ب غیر آخر و ب آخر . ترکیب نشانه کار شد. ب با آ میشه با. شعر های کتاب فارسی خوانده شد.امروز طرح کتاب خوانی بیدپا انجام شد و با توجه به متن داستان از کودک سوالاتی طرح شد. با هدف تقویت حس شنیداری،تقویت حافظه فعال کودک.
تکلیف: 1)جدول بخش و صداکشی در دفتر تلاش چسبانده شده است لطفا با کلمات ( با - بابا--باب - آباب ) پر شود . بخش و صدا کشی این کلمات به خوبی تمرین شود . 2) ارمغان هفته شماره 7 و 8 در منزل حل شود. 3) کتاب فارسی تا درس 2 ب و نگارش تا صفحه 30 و کتاب کار فارسی علوی تا پایان درس دوم صفحه 45 تکمیل شده است . 4) کتاب ریاضی تا پایان تم 5 و کتاب کار ریاضی علوی تا صفحه 41 تکمیل شده است . این کتاب ها جهت ملاحظه به منزل ارسال شده است . لطفا اگر دانش اموزی سوال حل نشده دارد بررسی شود و شنبه همراه دانش اموزان باشد غایبین طبق موارد بالا کتاب ها را تکمیل کنند .

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحات 29 و 30 کامل شد.هنگام نگارش گل پسرها روانخوانی کلمات را انجام دادند. کتاب کار فارسی صفحه 46 انجام شد.شنبه نشانه جدید تدریس می شود. گل پسرها برای بابا در دفتر تلاش یک نامه نوشتند.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان نقاشی های هفته قبل خود را تکمیل کردند.و هفته آینده روی مقوا شروع به نقاشی کشیدن میکنند.
تکلیف: لطفا تمامی جلسات دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب بررسی مفاهیمی چون وعده های غذایی، غذای سالم، میان وعده سالم، مواد نگه دارنده و... انجام شد.

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در زنگ بازی دبستانی بازی چهارم (تور و ماهی) را انجام دادیم با هدف: استقامت قلبی و عروقی،چابکی،سرعت،دویدن،جاخالی دادن،هیجان و نشاط

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز با کمک دانش آموزان عزیز مروری بر آموزش های ماه گذشته داشتیم .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار علوم صفحات 28،29،30،31،32،33 کامل انجام شد. فصل سوم کامل مرور و تکرار شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نشانه( ب غیر اخر و اخر )با شعر و داستان تدریس شد . درس باران صفحه 28 و چرخه اب صفحه 29 با مشارکت دانش اموزان اموزش داده شد . جدول دوستی و ترکیب نشانه ب اموزش داده شد . شعر های کتاب فارسی خوانده شد. درس آ کتاب فارسی، تصویرک و جملات و صدا و اسم نشانه از تک تک گل پسرها پرسیده شد.
تکلیف: درس( آ و ب) اب و باران کتاب فارسی کل خوانی شود . دانش اموزان روی کلمات تسلط داشته باشند. دانش اموزان تا یاد گرفتن تمام نشانه ها فعلا باید کلمات و جمله ها را حفظ کنند تا چشمشان به کلمات و نشانه ها عادت کند(لطفا کتاب فارسی که به منزل ارسال می شود داخل آن هیچ مطلبی نوشته نشود.)

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس نوشتن نشانه (ب) انجام شد صفحه 28 کتاب نگارش کامل شد.صفحات 44 و 45 کتاب کار فارسی انجام شد. پسرهای گلم با نوشتن کلمات(ب غیر اخر،ب اخر،با،آب،بابا) آشنا شدند و تمرین داشتند.
تکلیف: پسر گلم در دفتر تلاشت سرمشق داده شده لطفا بنویس و فردا برای من بیاور. مرور و تکرار نشانه آ و ب فراجوش نشود.

هوش و ریاضی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس مسابقه ی اقای ریاضی برگزار شد. دانش آموزانی که توانستند درست پاسخ بدهند امتیاز گرفتند.امروز سه شنبه داغ برگزار شد.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز نیز ما حرکت مهره های رخ ،فیل ،وزیر ،اسب را مرور کرده و در مورد پیاده و ویژگی‌های های آن با عزیزانمان صحبت کردیم پیاده 4 ویژگی دارد 1-پیاده در شروع حرکت خود می تواند دو خانه به جلو حرکت کند،اجبار است؟ خیر اگر مایل باشد ،اما بعداز حرکت اول ،حتما یک خانه یک خانه می تواند حرکت کند. 2-پیاده تنها مهره ای است که نمی تواند به عقب بر گردد ،تمامی مهره ها اگر زیر ضرب باشند می توانند به عقب برگردند، اما پیاده چنین نیست. 3-پیاده تنها مهره ای است که حرکتش با زدنش فرق دارد ،پیاده صاف میره کج می زنه. 4- تنها مهره ترفیع گیرنده است، یعنی هر گاه پیاده به عرض آخر خودش برسد می تواند تبدیل به هر مهره ای که خواست بشود بجز شاه. عزیزانمان باید روی این مهره ها ی آموزش داده شده کار کرده ،تا تسلط بیشتری داشته باشند. متشکرم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: