فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز نگاره 6 با موضوع تماشا در کلاس تدریس شد . با هدف: _شناخت فضای بوستان( پارک) _آشنایی با لوازم بازی موجود در بوستان و نحوه استفاده از انها _درک کردن مفهوم نظم و رعایت نوبت در صف _ اشنایی با مفهوم بهداشت و نحوه استفاده از آب _ اشنایی با نحوه مراقبت از خود و دیگران در حین بازی _اسیب نرساندن به دیگران در حین بازی _ تشخیص صدای هم آغاز و هم پایان _اشنایی با واژه های جدید ( آب،بادکنک،تاب،باد،چای،چتر) شعر خدای مهربان و شعر در راه مدرسه خوانده شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس لوحه ی صفحه 14 ،13 با هدف : _ توانایی رسم خطوط منحنی با یه حرکت به سمت چپ بعدش که شد یه گردی سپس با به خط صاف به سمت راست روی خط زمینه ،_توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد. و کتاب کار فارسی علوی صفحه 26 و 24 حل و رفع اشکال شد.
تکلیف: در منزل لوحه هایی که آموزش داده شده با خمیر بازی انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب نحوه درخواست مودبانه به صورت عملی بررسی شد. مهارت نه شنیدن و نه گفتن بررسی شد.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: نحوه باز کردن نرم افزار paint نقاشی در نرم افزار
تکلیف: نرم افزار paint را باز کنید و در آن نقاشی کنید.

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس بازی دبستانی(بازی ساعت) با هدف استقامت قلبی ،عروقی،هماهنگی،دویدن،نشاط،قدرت و سرعت در کودک.
تکلیف: کتاب بازی دبستانی صفحات 11 و 12 انجام شود. هفته آینده در روز بازی دبستانی همراه عزیزان باشد برای دادن بازخورد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم در درس ریاضی تم (3) کتاب را آغاز کردند با موضوع (اداب رفتن به مدرسه و احترام به قوانین). با هدف: _موقعیت مکانی،چپ،بالا راست،پایین،ردیف،ستون،اول تا پنجم،وسط کنار _منتظر شدن برای اتوبوس _آداب سوار شدن و نشستن در اتوبوس _آداب پیاده شدن از اتوبوس _نحوه عبور از خیابان 2 صفحه بعدی کتاب نیز حل شد. با موضوع : _اضافه کردن،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد. اهداف: _بیان عدد در هر دسته _درک مفهوم اضافه کردن دو شئ _استدلال اضافه کردن 2 عدد با استفاده از واژه اضافه کردن. _کار با انگشتان هر دو دست و انتقال عدد از یک دست به عدد دست دیگر _امادگی برای اشنایی با مفهوم جمع همچنین برای تثبیت مفاهیم آموزش داده شده . دستورزی و یادگیری صحیح الگو و شمارش بازی ترکیب شکل ها با چوب خط و چینه داشتیم ریاضی صفحه 15،16،17،18 با اهداف ساخت اشکال مختلف با وسایل داده شده و تکمیل مربع شگفت انگیز 4 تایی و تشخیص رنگ ها در جدول شگفت انگیز و بیان تعداد هر دسته بدون شمارش و درک مفهوم اضافه کردن تدریس شد . کتاب کار ریاضی صفحاتد22 و 23 انجام شد.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: علوم : ایجاد نگاه پرسش گری در دانش اموز اشنایی با مفهوم شناور و عدم شناور بودن اجسام در اب استفاده از حواس پنج گانه جهت شناخت پدیده های طبیعی توجه به نکات بهداشتی شستن دست هنگام میوه خوردن توجه در مشاهده دقیق پیرامون خود انجام فعالیت علمی درگروه طبقه بندی اجسام بر اساس سبکی و سنگینی استفاده هم زمان از چند حس مختلف خود بیان ویژگی ظاهری از قبیل شکل اندازه رنگ صدا و مزه توجه به اهمیت حس بینایی و شنوایی و نقش ان ها در زندگی

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تولد گل پسرهای عزیزم بود. انشالله همیشه سلامت و شاد باشید عزیزانم. ایلیا و برکان و مانی عزیز به دوستان خود پک تولد هدیه دادند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس لوحه های صفحات 11 و 12با هدف : _ توانایی رسم خطوط زمینه از راست به چپ (ن) رسم خطوط خمیده از بالا به پایین(ح) _توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.کتاب کار فارسی صفحات 21 و 22 انجام شد.
تکلیف: تکلیف لوحه: پسر گلم لطفا لوحه هایی که تا امروز یاد گرفتیم را با خمیر بساز چند بار با انگشت با چشم بسته روی لوحه خمیری بنویس، سپس به لوحه خمیری نگاه کن و در دفتر تلاش یک خط بنویس.به دانش آموزانی که در منزل خمیر نداشتند خمیر بازی داده شد. لطفا خمیر بازی ها تا تمام شدن لوحه ها منزل بماند اما دفتر هر جلسه جهت بازخورد به کلاس اورده شود.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ در قالب بازی(حواس شنوایی، دقت و تمرکز) کار با کاپ گیم(هماهنگی چشم و دست، تقویت و هماهنگی دو نیم کره)

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در زنگ علوم گل پسرها ابتدا با مشاهده دقیق به میوه ها شباهت بین آنها را پیدا کردند. وجود دانه ، خاصیت میوه و سبزیجات، خوردن میوه و سبزیجات در طول روز، شست وشوی آن ها قبل از خوردن در کلاس صحبت شد. در مورد اجسام سبک و سنگین بحث داشتیم. کدام اجسام به زیر آب می روند و کدام اجسام روی آب میمانند. در مورد علت آن باهم صحبت کردیم. در صورت تمایل میتوانید در منزل آزمایش سبک و سنگین با اجسامی که به زیر آب می روند و اجسامی که روی آب می مانند را انجام دهید.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم با نگاره 5 ( از کلاس ما چه خبر؟) آشنا شدند . _با موضوع اشنایی با کلاس و قوانین با هدف: _نحوه اشنایی درست با ارتباط موثر دانش اموزان با یکدیگر. _آشنایی با کلاس و قوانین ان و نقش و وظایف آموزگار در کلاس. _دقت به جزئیات _آشنایی با واژه های جدید( نیمکت،میز،پرچم،مداد،امام،آبی) _تشخیص صدای اول و آخر و بخش کردن ان. _ توانایی بیان هرانچه که در تصویر میبیند در چند جمله
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 20 انجام شود.دانش آموزانی که غایب بودند و صفحات قبلی انجام نشده حتما انجام شود. فردا کتاب همراه عزیزان باشد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس لوحه های صفحه 10 با هدف : _توانایی رسم خطوط دندانه دار(س) _توانایی تشخیص نوشتن یک خط در میان کتاب نگارش با شعر اموزش داده شد. رعایت نکات نوشتاری (زیر هم نویسی و یکسان بودن فاصله بین لوحه ها) مجددا تاکید شد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تکالیف چک شد تدریس درس 2
تکلیف: صفحه 22 انجام شود

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی علوی تم 2 به طور کامل حل شد . صفحات 16،17،18،19،20 کامل انجام شد. مرور تمام مباحث : الگو، شمارش، قبل و بعد، کار با خط کش انجام شد.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای گلم با مبحث سایه آشنا شدند کلاس بدون دیوار داشتیم به حیاط رفتیم سایه بازی انجام شد و انیمیشن دیدند سپس همراه با بازی مفهوم دقیق سایه را متوجه شدند. اهداف: _مشاهده دقیق پدیدهای اشنای طبیعی _تحریک کنجکاوی کودکان در جهت برانگیختن انها برای شناخت جهان پیرامون خود _قرار گرفتن در موقعیت پرسش گری با توجه به تغییر موقعیت سایه در ذهن دانش آموز _ طرح فرضیه و بیان ان توسط دانش آموز _ بالا بردن روحیه صبر و بردباری برای رسیدن به نتیجه _ شناخت پدیده های قبلی و بعدی و کشف رابطه ها _پی بردن به علت و معلول رابطه ها
تکلیف: بازی سایه در حیاط یا پارک یا با نور چراغ در منزل انجام شود.(((((اولیا عزیز ، برای روز شنبه گل پسرها یک گوجه و میوه ای مثل خیار ،سیب یا... که داخل آن دانه داشته باشد برای انجام آزمایش همراه داشته باشند‌))))) دانش آموزانی که کتاب کار علوم علوی را به کلاس نیاوردند شنبه همراه داشته باشند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نگاره 4 ( رسیدیم مدرسه ) با موضوع آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقررات و آشنایی با بخش های مختلف مدرسه در مورد مدرسه و تفاوت مدرسه و خانه و توانایی انطباق مدرسه و خانه تدریس شد . تصویرک ها بخش شدند و صدای هم اغاز و هم پایان آن ها تاکید شد . و به صورت تک به تک از عزیزان پرسش انجام شد.((((کتاب فارسی به همه ی عزیزان تحویل داده شد. دانش آموزانی که در این هفته غایب بودند کتاب هابه انها تحویل داده شد تا صفحاتی که انجام ندادند کامل شود. حتما کتاب هایی که تحویل داده شده شنبه همراه عزیزان باشد .))))
تکلیف: 1_لطفا در منزل بخش، صدای اول، صدای آخر تصویرک های کتاب فارسی درس 1 تا 4 کار شود..2._پسر گلم در دفتر شما یک صفحه تمرین لوحه نویسی سرمشق داده شده است لطفا آن را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور. 3_لطفا شماره 3 ارمغان را انجام بده و روز شنبه با خود به کلاس بیاور.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 9 انجام شد. کتاب کار فارسی صفحه 17 و 18انجام شد. برای مرور و تمرین بیشتر گل پسرها در دفتر تلاش لوحه نویسی تمرین کردند. از گل پسرهابه صورت تک به تک شعر خدای مهربان پرسیده شد و عزیزان امتیاز گرفتند.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از شکل دایره 4 حیوان را کشیدند و با مدادرنگی رنگ آمیزی کردند. خرگوش، کفشدوزک، زنبور، جوجه
تکلیف: لطفا از هفته آینده تا آخر سال دانش آموزان همیشه دفتر نقاشی و مدادرنگی همراه داشته باشند. ممنون

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در ادامه آموزش هفته گذشته مشاهده کلیپ رفتارهای درست و نادرست را با مشارکت دانش آموزان داشتیم /پانتومیم رفتارهایی که دانش آموزان به عنوان تکلیف همراه داشتند .
تکلیف: تکلیف نداریم

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: صفحه 11 ریاضی با موضوع بیان تعداد اشیا یک دسته و نشان دادن اعداد با انگشت و دست راست و چپ و صفحه 12 با موضوع ادامه دادن یک الگوی هندسی و شناخت الگوی تکرار شونده و آشنایی با اعداد بعدی در یک دسته و صفحه 13 با موضوع حدس و گمان مربع شگفت انگیز و کامل کردن شکل با رنگ آمیزی و صفحه 14 با شمارش اشکال و یکی قبل و بعد آن عدد تدریس و حل شد . کتاب کار ریاضی علوی صفحه 15 در کلاس حل و رفع اشکال شد .
تکلیف: ارمغان هفته شماره 2 انجام شود و جلسه اینده تحویل داده شود حتما روی ارمغان اسم داشته باشد . برای جلسه اینده چهارشنبه کتاب علوم و کتاب کار علوم علوی را تمام دانش آموزان تحویل بنده دهند

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم در زنگ نگارش لوحه ی جدید را همراه با شعر آموختند و صفحات 7و8 کتاب نگارش انجام دادند. با اهداف: _توانایی رسم خطوط از بالا به پایین و روی خط تا بالا و توانایی خطوط خمیده از بالا به پایین با توجه به خط زمینه (ر) _نحوه ی صحیح مداد دست گرفتن _ تقویت عضلات دست و انگشتان _هماهنگی میان چشم و دست. شعر خدای مهربان در کلاس همخوانی شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی علوی صفحه 14 و 15 انجام شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: آشنایی با اجزای رایانه نحوه کار با نرم افزار paint نحوه باز کردن نرم افزار paint ورد با استفاده از صفحه کلید
تکلیف: نرم افزارpaint را بر روی سیستم خود باز کنید و بررسی کنید.

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: به حیاط رفتیم و بازی چراغ قرمز به صورت گروهی داشتیم . هدف از این بازی استقامت قلبی و عروقی و عکس العمل سریع و هماهنگی ادراک دیداری شنیداری حرکتی می باشد .
تکلیف: لطفا کتاب بازی دبستانی قسمت فعالیت ها صفحه 7 و 8 تکمیل شود.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: