فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: به مناسبت روز آتش نشانی امروز به آتش نشانی رفتیم کلی به پسران گلم خوش گذشت . سپس تم 2 با موضوع بیرون رفتن از خانه و _تشخیص تعداد 3 بدون شمارش _پوشیدن لباس مناسب ،قفل کردن در خانه،احتمال بارندگی و برداشتن چتر،بستن کمربند ایمنی،عبور از خط عابر پیاده _چپ و راست،جلو و پشت،اول دوم سوم و اشاره به الگویابی منظم تدریس شد . صفحه 9 تناظر یک به یک و جدول شگفت انگیز و صفحه 10 الگویابی صحیح با توجه به الگوی تکرار شونده حل شد .کتاب کار ریاضی صفحه 12 انجام شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه 13 انجام شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 6 با هدف اشنایی با جهات: پایین به بالا و طرز صحیح مداد گرفتن حل شد .

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب شروع سال تحصیلی 1403_1402 رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم. کلاس مهارت های زندگی با موضوع مهارت های ارتباطی و سلام کردن آغاز شد. خواندن سرود سلام کردن. تمرین سلام و احوال پرسی کردن.
تکلیف: لطفا کتاب مهارت های زندگی را به معلم پایه تحویل دهید

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: معارفه و آشنایی شناسایی و آزمایش مهارت های فردی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه5و 6و 7 انجام شد. هدف پیداکردن و تشخیص الگو صحیح، رنگ آمیزی طبق الگو درست و پیدا کردن الگو تکرار شونده ، کار با خط کش و نحوه صحیح استفاده از خط کش داخل دفتر تلاش تمرین شد و وصل کردن اشکال با تعداد برابر، شمارش اشکال در کلاس و شمارش کمتر از 5 تا با حالت های مختلف انگشتان انجام شد. کتاب کار ریاضی علوی صفحه10 و 11 حل و رفع اشکال شد. تکرار و تمرین الگو، شمارش اعداد، کشیدن دایره، کار با خط کش و.....

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: ابتدا نگاره های قبلی مرور و دوره شد شعر خدای مهربان توسط دانش اموزان خوانده شد. سپس پسرهای عزیزم امروز در زنگ فارسی در نگاره (3) با موضوع راه مدرسه با مفاهیم زیر اشنا شدند. _آشنایی با قوانین عبور و مرور و رعایت نکات ایمنی مربوط به ان. _اشنایی با محیط بیرون از خانه و میدان و خیابان.... _اشنایی با نقش پلیس در جامعه. _توانایی شناخت رنگ ها بخصوص ( چراغ راهنما) _توانایی تشخیص کلمات هم آغاز و هم پایان و کلمات هم اوا ( صداهای مثل هم) به صورت شنیداری _توانایی تکرار کلمات ( آزاده،مدرسه،مسجد.....) به صورت دیداری و تشخیص کل کلمه همراه با بازی.
تکلیف: تکرار و تمرین شفاهی صداهای اول و اخر کلمات ( مدرسه،آزاده،آبی،آب،بابا،کیف،کفش،کتاب..) .((((((کتاب های نگارش و ریاضی و علوم و کتاب کار های علوی فارسی ریاضی و علوم و ریاضی هوش در کلاس است اگر دانش اموزی این کتاب ها را تحویل نداده است تحویل بنده دهد. دفتر تلاش همان دفتر خط دار می باشد لطفا با جامدادی هر روز در کیف دانش اموز باشد. خط کش کلاس اولی داخل جامدادی هر دانش اموز باشد.))))))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لوحه نویسی کتاب نگارش صفحه 5 با خواندن شعر و هدف تقویت انگشتان دست، رعایت فاصله ها، شناخت بیشتر جهات و زیر هم نویسی انجام شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 9و11و 12 حل شد.

سواد مالی

مدرس: شیخ رحیمی، مهسا
فعالیت: تدریس کامل درس اول
تکلیف: حل قسمت فعالیت منزل درس اول شامل صفحات: 14/15/16 در صورت تمایل 2 یا 3 عدد اسکناس و سکه دانش آموزان با خود آورده و ستاره دریافت می کنند

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز پسرهای عزیزم 2 صفحه از کتاب کار ریاضی ،صفحات 8 و 9 را با موضوع شناخت و تشخیص شباهت ها و شمارش و تعداد اشیا را انجام دادند. (((((توجه، توجه::::کتاب های آموزش و پرورش نگارش و فارسی و ریاضی و کتاب کار علوی ریاضی در کلاس نزد بنده می باشد . لطفا تمامی دانش اموزان چه غایبین چه عزیزانی که کتاب ها را جهت سیمی کردن به منزل برده اند روز شنبه تمام کتاب های آموزش پرورش و کتاب کار های علوی ( دروس پایه ) را همراه داشته باشند .))))) رضایت نامه های اردوی علمی اتش نشانی با امضا روز شنبه تحویل داده شود ..

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نگاره 1 توسط دانش اموزان مرور و دوره شد . نگاره 2 با موضوع بچه ها آماده با شعر و داستان تدریس شد . هدف اصلی شناخت وظایف هر شخص در خانواده و آشنایی با نظم و ترتیب در کارها و رعایت بهداشت فردی و توجه اکید به ارتباط موثر و به موقع خوابیدن در شب و صبحانه خوردن در روز است و شناخت دست راست و چپ و تلفظ کلمات کلیدی مثل آبی ' آزاده ' کیف ' کفش ' کتاب و نشانه هم اغاز آن ها و بخش تاکید شد . شعر خدای مهربان به صورت گروهی خوانده شد.
تکلیف: ارمغان هفته شماره 1 در منزل حل شود و روز شنبه تحویل داده شود . کتاب کار فارسی علوی صفحه 9 انجام شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: لوحه جدید خط و یک نقطه با کشیدن خط افقی روی خط زمینه و رعایت فاصله گذاری خط و نقطه آموزش داده شد . سپس صفحه 4 کتاب نگارش در کلاس حل شد

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز آشنایی با دانش آموزان را داشتیم .و با چند مهارت و آداب اجتماعی آشنا شدیم .
تکلیف: لطفا 4مورد رفتار اجتماعی(2رفتار مثبت /2رفتار منفی)روی برگه A4نقاشی کنید یا (از مجله و کتاب پیدا کنید و بچسبانید ) با تشکر

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در زنگ ریاضی صفحات 3 و 4 کتاب ریاضی با موضوع سرشماری،رنگ امیزی به تعداد شکلها و الگویابی تشخیص شکل تکرار شونده انجام شد. هدف کلی: آشنایی شاگردان با سرشماری و الگو یابی اهداف جزئی : انتظار می رود شاگردان بعد از تدریس این درس بدانند که: 1-سرشماری یکی از راه های جمع آوری اطلاعات است. 2_بتوانند الگوی تکرار شونده در مدل های متنوعی از الگویابی را تشخیص دهند.((((اولیا عزیز لطفا توجه داشته باشید:::: با توجه به اینکه هرروز در پرتال اعلام می شود که گل پسرها چه کتابی همراه داشته باشند، باز برخی از دانش آموزان یا کتاب ندارند یا اشتباه آورده اند. لطفا پرتال با دقت مطالعه شود......فردا همه ی دانش آموزان کتاب کار ریاضی علوی همراه داشته باشند. کتاب کار فارسی علوی در کلاس نگه داشته شد. ))))
تکلیف: پسر گلم در منزل با اشیا مختلف یک الگو بساز .

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب فارسی صفحه 3 و 4 شعر خدای مهربان به صورت گروهی خوانده شد. ببین و بگو و پرسش و پاسخ انجام شد.امروز در زنگ نگارش لوحه صفحه 3 کتاب نگارش با اهداف تقویت توانایی رسم خطوط عمودی از بالا به پایین زیر خط زمینه و اشنایی با طرز صحیح قلم گیری و نشستن و زاویه دست و دفتر و کتاب و تشخیص فاصله گذاری مناسب بین خطوط و تشخیص جهت فلش برای نوشتن آموزش داده شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 8 انجام شد.((((دانش آموزان غایب حتما صفحات را در منزل کامل کنند.))))

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: فعالیت با عرض سلام حضور والدین گرامی درس شطرنج جلسه اول .امروز ما طرز درست گذاشتن صفحه شطرنج و شناخت خطوط اصلی( ستون ،عرض و قطر) کار کردیم.خانه هایی که از عمودی هستند ستون و خانه هایی که افقی هستند عرض و خانه هایی که اریب کج هستند قطر نامیده می شوند . همچنین ما طرز چیدن مهره ها را با بچه ها کردیم و آنها روی صفحه شطرنج تمرین کردند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: