فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: ریاضی صفحات 116 و 117 با مفهوم جدول سودوکو،قرینه،پیدا کردن حاصل تفریق با هر شیوه ای که تا به امروز دانش اموزان فرا گرفته بودند انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحه ی 121و 120 انجام شد.(((فردا کتاب های کار فارسی علوی، دفتر املا علوی ، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.)))
تکلیف: پسرم حاصل جمع های زیر را با کشیدن چوب خط و عدد مورد نظر انجام بده. 4+2+3= 3+5+1= 7+1+5= 5+5+5=

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحه ی 177 و 176کتاب کار فارسی انجام شد. درس اُ استثنا مجددا تکرار و تمرین شد. بازی خواندن کلمات اُ استثنا انجام شد. در دفتر تلاش نقاشی کلمات اُ استثنا کشیده شد. و چند کلمه نوشته شد.
تکلیف: پسرم صفحه ی177 را بخوان و به سوالات صفحه ی 178 پاسخ بده.فردا املا از ابتدا تا نشانه ی (ج) گفته خواهد شد لطفا دفتر املاهای علوی همراه پسرهای گلم باشد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز ریاضی تدریس تم 17 را آغاز کردیم و دو صفحه ی اول114 و 115 کتاب با مفهوم جمع اعداد توسط تشخیص چوب خط 5تایی و تبدیل به عدد 10 و شمارش و نوشتن حاصل جمع ها انجام شد.جمع دو عدد به روش ذهنی و شانه ای در دفتر تلاش حل شد. (((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد.)))

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تدریس نشانه اُ استثنا با داستان و کدگذاری انجام شد. درس خروس خوش آواز کلمات و روانخوانی خوانده شد. کلمات اُ استثنا باید با مرور فراوان برای دانش آموز تثبیت شود.نکته:آموزش نشانه اُ استثناء: برای تدریس این درس باید به دانش آموزان بفهمانیم در کلماتی که اُ استثنا دارند در کلمه صدای (او ) دیده می شود ولی صدای اُ خوانده می شود. کلمات اُ استثنا بخش و صدا کشی نمی شوند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کارفارسی صفحه 173 و 174 انجام شد. کتاب نگارش صفحه89 و90 انجام شود.گل پسرها روز خورشید های خود کلمات اُ استثنا را نوشتند. لطفا هرروز مطالعه شود.جشن اسم کارن جان برگذار شد. خوش نام باشی پسر نازم.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 175 انجام شود. 2). پسرم فایل کلمات اُ استثنا در پرتال بارگزاری شد لطفا پیرینت بگیر و روی دیوار اتاقت بچسبان تا هر روز چند بار با نگاه کردن و خواندن آنها تثبیت این کلمات در حافظه ی شما اتفاق بی افتد.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: تمامی دروس دوره شد.
تکلیف: **مهم** با سلام و احترام خدمت اولیای محترم خواهشمند است دست سازه های سواد مالی را حتما روز چهارشنبه11 بهمن جهت شرکت در نمایشگاه ( که در روز پنج شنبه است ) تحویل مدرسه دهید. با سپاس دپارتمان سواد مالی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب های شنبه: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد. شنبه نشانه جدید تدریس می شود. لطفا برای شنبه با مقوا یک خورشید درست شود و گل پسرها به مدرسه بیاورند.خورشید اندازه ای باشد تا در کلاس کلمات استثنا داخل خورشید نوشته شود و خورشید را به دیوار منزل چسبانده شود تا کلمات به خوبی در ذهن دانش آموز بماند.
تکلیف: به مناسبت روز پدر گل پسرها فقط پیک ارمغان شماره 19 انجام دهند. بخش علوم انجام نشود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحات کتاب کار فارسی درس (جنگل)170،171،172 انجام شد و این فصل به اتمام رسید. روانخوانی خوانده شد.
تکلیف: روز پدر بر تمام پدرهای عزیز مبارک . یک بازی هیجان انگیز به مناسبت روز پدر : املای پدر پسری : یک کلمه توسط پسرم روی بادکنک نوشته شود ،بابا باید با سرعت آن کلمه را بخواند و بادکنک را به بالا بیندازد هر بار که بادکنک به بالا انداخته می‌شود عدد بشمار .1.2.3.. .. ،اینبار بابا یک کلمه روی بادکنک بنویسد و پسرم تلاش کند کلمه را سریع بخواند و بادکنک را به بالا بیندازد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا نشانه ل گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند. و در پایان گل پسرها انیمیشن مشاهده کردند.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از کاغذرنگی کاردستی روز پدر را درست کردند.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: باسلام و وقت بخیر امروز در مورد مفهوم حریم شخصی صحبت کردیم و دانش آموزان با حریم شخصی خود آشنا شدند .
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تم 16 کتاب ریاضی مبحث اعداد روی ساعت تکرار و تمرین شد و تم 16 به پایان رسید. کتاب کار صفحه 117 انجام شد. .عدد نویسی از 0 تا 59 در کلاس انجام شد. و در انتها گل پسرها با مداد رنگی اعدادی که گفته می شد را پیدا میکردند و دور آن خط کشیدند.((((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی،دفتر تلاش همراه دانش آموزان باشد.املا تا نشانه ل گفته می شود‌. ))))
تکلیف: 1)در دفتر تلاش از عدد 60 تا 99 توسط دانش آموز نوشته شود. سپس دانش آموز و یکی از اولیا اعدادی بگویند و هرکدام زودتر پیدا کنند با مداد رنگی خود دور آن خط بکشند. در انتها تعداد امتیاز ها حساب شود.2)پسرم اعداد زیر را به شیوه ی جمع شانه ای انجام بده. 9+6= 6+6= 7+8= 8+9=

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم. درس نارنج و برنج تدریس شد. کلمات خوانده شد‌. جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد. جشن اسم ایلیا جان برگزار شد. خوش نام باشی عزیزم

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز نگارش نشانه جدید آموزش داده شد. ترکیبات نشانه جدید تکرار و تمرین شد. صفحه 87 و 88 نگارش و صفحه 166و167و168 کتاب کار فارسی انجام شد.جهت ایجاد انگیزه نشانه ج به صورت گروهی گل پسرها یک گنجشک را رنگ کردن و برش زدند.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه 169 انجام شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: