فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور پرویز کردوانی

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در زنگ( پرلز ) پسرهای عزیزم با کتاب ( دست برای زدن نیست) آشنا شدند. دست برای زندن نیست، میدونی با این دست‌ها چه کارهایی می‌توانی انجام بدهی مثلا می‌توانی با دست‌هایت سلام کنی، بازی کنی، کیک شکلاتی درست کنی، نقاشی بکشی، کاردستی درست کنی اما دیده‌ای وقتی عصبانی می شوی دوست داری به دیگران آسیب بزنی، باید بدانی که این دست برای زدن نیست و راه‌های زیادی برای کنترل احساساتت وجود دارد. می‌توانی به بالشتت مشت بزنی، بالا و پایین بپری، بگویی که ناراحتی و دوست داری راجب‌اش حرف بزنی. کتاب دست برای زدن نیست کمک می‌کند تا کودکان با دلایل گوناگون که سبب عصبانیت و خشم آن‌ها می‌شود آشنا شوند و راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرند و بیاموزند چه کار‌های مفیدی می‌توانند با دست‌هایشان انجام دهند. مارتینه آغاسی، نویسنده این کتاب معتقد است همه بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که از دست‌هایشان برای مراقبت از خود و دیگران استفاده کنند. «دست‌ها برای زدن نیست» به طور ساده و صریح دلایل این‌که «زدن» دیگران خطرناک و آسیب‌رسان است را بیان می‌کند. هم‌چنین بچه‌ها را به اندیشیدن درباره رفتارهایی که خودآگاهی، احترام، دلسوزی و احساس مسوولیت و شادی ایجاد می‌کنند و نیز تمرین کردن این رفتارها را تشویق می‌کند.
تکلیف: پسر گلم لطفا لوحه های سرمشق داده شده در دفترت را زیبا و خوش خط با رعایت تمام نکات (هم اندازه و زیر هم نوشتن) را بنویسید و روز چهارشنبه همراه خود داشته باشید.

زنگ تفریح

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: برنامه صبحانه در حیاط مدرسه داشتیم . خیلی خوش گذشت . سپس سراغ کارگاه دستپخت رفتیم . به فضای خارج از کلاس رفتیم . و دانش اموزان با مشارکت فعالانه بستنی موزی درست کردند و نوش جان کردند . هدف از این کارگاه تقویت مهارت های اجتماعی ' حل مسئله ' کار گروهی و مسئولیت پذیری می باشد .

ریاضی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در کلاس آموزش توالی اعداد با خواندن شعر به همراه بازی هدفمند تاس اعداد، نشان دادن اعداد با انگشتان دست و چیدمان اعداد با استفاده از اعداد چوبی و کارت اعداد با هدف شناخت مفهوم و ترتیب عدد و شکل دیداری آن انجام شد.
تکلیف: کاربرگ اعداد در کیف گل پسرها گذاشته شده است. عزیزان کاربرگ را انجام دهند و فردا همراه خود به مدرسه بیاورند.اسم دانش اموز حتما روی کاربرگ نوشته شود. باتشکر

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: کلاس امروز ما با داستان خرگوشی و لاک پشتی هم اغاز و هم پایان شروع شد . بازی هدفمند پرتاب کارت تصاویر در سبد را توسط دانش اموزان داشتیم . دانش اموزان با صدای اول و صدای اخر کلمات از نظر شنیداری اشنا شدند و مثال هایی زدند .
تکلیف: تکلیف: دانش اموز در منزل کلمه هم اغاز و هم پایان مثال بزند برای هم اغاز مثلا آ مثل آبی -آهو........ برای هم پایان مثلا ب مثل کتاب - سنجاب - اب و..... حتما این مبحث در منزل تکرار و تمرین شود.

فارسی اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در زنگ پرلز پسرهای گلم داستان المر به نوشته ی ( دیوید پک لی ) را شنیدند از میان داستان سوالاتی از عزیزانم پرسیده شد . المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمی‌شناسد. کتاب »المر» به کودکان کمک می‌کند که خود را همان گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.
تکلیف: دفتر دانش اموزان در کلاس مانده است. دانش اموزانی که امروز غایب بودند لطفا روز یکشنبه دفترشان همراهشان باشد.

خلاقیت

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از گل سفالگری قورباغه درست کردند.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: زرافه قلب بزرگی داره که می تونه چیزهای زیادی رو توش نگه داره... شما هم توی قلبت چیزها و افراد زیادی رو نگه می داری که باید مراقبشون باشی. در کلاس نقاشی قلب زرافه رو کشیدیم و در مورد چیزهایی که دوست داریم صحبت کردیم.
تکلیف: لطفا کودک خود را ترغیب کنید که در مورد علایق خود فکر کند و او را تشویق به دوست داشتن اطرافیان کنید. می توانید در مورد ویژگی های دوستانش سوال بپرسید و اینکه چرا او را دوست دارد؟

زنگ تفریح

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز دانش اموزان به اردوی هیومن پارک رفتند و بسیار خوش گذشت.
تکلیف: لطفا فردا دفتر گل پسران جهت بازخورد همراهشان باشد.

علوم اول

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: امروز در درس علوم با حواس 5گانه اشنا شدیم آموختیم ما انسانها حس ( بویایی،چشایی،لامسه،شنوایی و بینایی) داریم . در مرحله بعدی شعر حواس 5گانه را خواندیم و آزمایش حواس چشایی و بویایی را با تست مزه ها و بوها انجام دادیم. بازی حواس پنج گانه با ابزار (جداسازی اشکال مختلف)با هدف تقویت حس بویایی و چشایی در کودک انجام شد.

زنگ تفریح

مدرس: زارعی، سمیرا
فعالیت: در کلاس بازی ساختنی به وسیله لیوان و چوب بستنی برج تعادل ساختیم. باهدف افزایش دقت و توجه، تمرکز، هماهنگی چشم و دست، سنجش سرعت عمل و همزمان صبوری بچه ها ، میل به تلاش دوباره مورد بررسی قرار گرفت.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: