فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: زمین

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: تمرین ضرب عدد دو در کلاس انجام شد.کتاب درسی ریاصی صفحه ی 36 کامل در کلاس حل و رفع اشکال شد.مبحث کیلومتر و کیلوگرم تدریس شد.پاورقی های کتاب درسی صفحات 36،37،38 و تمرین صفحه ی 39 سوال 1 تا 4 با مشارکت دانش آموزانم در کلاس حل و نکات مهم آن وارد کتاب شد.دفاتر ریاضی و ارمغان ها بررسی ،بازدید و تحویل عزیزانم شد.کتاب کار ها و کتاب درسی جهت بازدید قرار بود در مدرسه نگه داشته شود،اما با توجه به شرایط آلودگی و احتمالات پیش بینی نشده،تمام موارد یعنی،کتاب کار،کتاب درسی،دفتر ریاضی تحویل دانش آموزان داده شد.
تکلیف: پسرم ضمن تاکید مهم امروز در کلاس-تکلیف امشب شما فقط بازدید تمام فیلم های دیروز (آموزش ضرب) و فیلم امروز آموزش واحدهای اندازه گیری کیلو متر،کیلو گرم و.....خواهد بود.فردا از داخل فیلم ها از شما پرسش خواهم داشت.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: صفحات 41 ، 42 ، 43 و 44 تدریس شد سوالات کتاب توسط خود دانش آموزان پاسخ داده شد . نمونه سوالات درس 4 سر کلاس تمرین و تکرار شد .
تکلیف: نمونه سوالات درس 4 مطالعه شود به از دانش آموزان پرسیده می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: برگه های سنجش فارسی دریافت شد. دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم بند اول درس آواز گنجشک را بدون نقطه بنویس و فردا دفترت را همراه خودت بیاور.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد. فردا املا درس سوم و درس چهارم داریم.
تکلیف: لطفا دفتر های املا توسط اولیا امضا شود و فردا حتما همراه داشته باشید. املای خلاق بچه ها امروز یه املای جالب داریم،خودت به خودت املا بگو متن درس آواز گنجشک ها را با دقت بخوان و 7 جمله مهم آن را انتخاب کن، بخوان و صدای خودت را ضبط کن و سپس از صدای ضبط شده خودت یک املا بنویس در غیر اینصورت به پدر یا مادرت تا املا بگویند و دفترت را فردا همراه خود بیاور.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: از تعدادی دانش آموزان مباحث گذشته پرسیده شد و مباحث گذشته تمرین و تکرار شد . صفحات 24 و 25 بعد از تکرار معلم به صورت هماهنگ تمرین و تکرارشد و کلماتی که زیرشان خط کشیده شده معنی شد و دانش آموزان وارد کتاب خود کردند .

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: پرسش و پاسخ آموخته ها(5 درس اول) انجام شد.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: ارمغان شماره ی 7 انجام و بررسی شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: آموزش ضرب دو همراه با نکات مهم تدریس شد،فیلم های تدریس ارسال شد(با توجه به اینکه اصول آموزش صحیح ضرب از تدریس ضرب 0 و 1 انجام نشده اما در فیلم توضیح داده شده و بسیار جالب و ساده با یک نکته ی جالب آموزش داده شده،خالی از لطف نیست جهت دقت بچه ها حتما اعلام بفرمائید نکات مربوط به آموزش این دو عدد را فردا آموزگارت از شما خواهد پرسید)-تشکر از نگاه پر مهر اولیای عزیزم در بازخوردهای برگه های سنجش.کتاب کار دانش آموزانم به جهت سبکی کیفشان در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: پسرم از روی آموزش (ضرب عدد دو)مطابق دفترت و فایل ارسالی نوشته،دور کلمه های *تا* را خط قرمز بکش و زیر لب مدام هر بخش را تکرار و حفظ کن .(آموزش ضرب بر شما پسر توانمندم مبارک)جهت کلاس فردا کتاب کار علوی(دانش آموزانی که امروز غایب بودن.)،کتاب درسی ریاضی همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: صفحات 38 و 39 و 40 تدریس شد و به سوالات آن با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد .
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب فارسی علوی درس چهارم کامل در کلاس انجام شد.دفتر های فارسی تصحیح شد و به پسرانم تحویل داده شد.کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس چهارم تمرین و از تعدادی از پسرانم پرسیده شد.کتاب های فارسی علوی در مدرسه می باشد.برگه های سنجش فارسی تحویل پسرانم شد.
تکلیف: پسرم امشب درس آواز گنجشک ها را با دقت بخوان و کلمات دو نقطه ای آن را آبی و کلمات سه نقطه ای آن را سبز کن و فردا کتاب فارسی درسی ات را همراه خودت بیاور.لطفا دانش آموزانی که امروز فارسی علوی نداشته اند حتما کامل شود و روز چهارشنبه همراه خود بیاورید.لطفا برگه های سنجش امضا شود و روز سه شنبه حتما همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب های نگارش تحویل گرفته شد.
تکلیف: دانش آموزانی که امروز همراه نداشته اند حتما ملاحظه شود و روز چهارشنبه کامل شده بیاورند.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

قرآن سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: فردا کتاب قرآن را همراه خود به مدرسه بیاورید.
تکلیف: ارکان نماز حتما تمرین و تکرار شود پرسیده می شود . صفحات 20 و 21 و 23 روخوانی شود و معانی کلماتی که زیرشان خط کشیده شده تمرین شود پرسیده می شود .

هنر سوم

مدرس: تقوایی، فاطمه
فعالیت: دانش آموزان یک‌شخصیت کارتونی جدید وذهنی را نقاشی کردند سپس به آن فضای پاییز رااضافه کردند.

مهارت زندگی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: درس امروز مهارت های زندگی مسئولیت پذیری بود.دانش اموزان به وسیله بازی و نمایش و قصه مسئولیت پذیری را اموختند

رایانه

مدرس: فخاریان، یاسمن
فعالیت: در این جلسه درس جلسه ی قبل مرور شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کار در کلاس صفحه ی 35 کتاب ریاضی در ادامه ی مبحث ارزش پول مجدد تدریس و انجام شد.تمرین صفحه ی 36 سوال 1 و 2 با مشارکت عزیزانم انجام شد.دست ورزی مهم همراه با بازی با چینه ها جهت آموزش مفهومی ضرب به صورت گروهی انجام شد و دانش آموزانم موارد دسته بندی هایشان را وارد دفتر ریاضی کردند.فیلم و عکس های فعالیت کلاسی در پرتال ارسال شده.
تکلیف: پسرم فعالیت منزل در پاورقی صفحه ی 35 را داخل خودِ کتابت انجام بده یعنی بعد از اندازه گیری قد و میزتان آن را به متر و سانتی متر تبدیل کنید مطابق کادر پاورقی،ادامه ی تمرین صفحه ی 36 کتاب درسی ریاضی تا سر (پاورقی کامل کن) را هم با دقت انجام بده.جهت کلاس فردا کتاب کار علوی و دفتر ریاضی و برگه ی سنجش همراه با امضای والدین محترم همراه عزیزانم باشد.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 4 صفحات 34 و 35 و 36 و 37 تدریس شد ، آزمایش های آن با همکاری دانش آموزان انجام شد و در محیطی شاد و جذاب مفاهیم جامد ، مایع و گاز آموزش داده شد.
تکلیف: سوالات 1 تا 5 برگه کپی نمونه سوالات درس4 که قبلا به دانش آموزان داده شده مطالعه شود (دقت شود فقط 5 سوال اول درس 4) فردا روز دوشنبه پرسیده می شود . فردا کتاب درسی علوم را همراه خود به مدرسه بیاورید. یادآوری : فردا تحقیق قسمت فعالیت عملکردی کتاب کار علوی درمورد پیدایش جرم را از همه دانش آموزان تحویل میگیرم همراه خود به مدرسه بیاورید فردا مهلت 7روزه تحقیق تمام می شود .

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بخوان و بیندیش (مورچه ریزه ) و همچنین مَثَل صفحه 44 کتاب فارسی درسی در کلاس انجام شد. تکالیف دریافت شد و دفتر ها به پسرانم تحویل داده شد و برگه ها جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.
تکلیف: پسر خوبم دو بند آخر درس آواز گنجشک را در دفتر فارسی ات بنویس و فردا همراه خودت به مدرسه بیاور.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: نگارش درس چهارم در کلاس کامل انجام شد.
تکلیف: کتاب های نگارش تحویل پسرانم شد،لطفا ملاحظه شود و روز چهارشنبه همراه خود به مدرسه بیاورید.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: امروز در کلاس املای خلاق توپی داشتیم.املایی شاد و هیجان انگیز داشتیم.
تکلیف: دفتر های املا جهت تصحیح شدن در مدرسه می باشد.

شطرنج

مدرس: حاتمی، مریم
فعالیت: با حرکت وزیر و طرز گرفتن مهره‌های حریف با آن آشنا شدیم
تکلیف: کتاب آبی پررنگ با صفحات بیشتر: صفحه 6 تمرین پیاده و صفحه 7 تمرین وزیر انجام شود . کتاب آبی کم رنگ با صفحات کمتر : صفحه 1 حرکت رخ انجام شود.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: سنجش آموخته های مهر و آبان ریاضی به لطف خدا با موفقیت عزیزانم برگزار شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 47 سوال 3 تا 8 کامل انجام شود.جهت کلاس فردا حتماً ارمغان شماره ی 7 و کتاب ریاضی و دفتر ریاضی همراه شما باشد‌.

علوم سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: فردا کتاب علوم درسی را همراه خود به مدرسه بیاورید.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: تدریس فعل در جمله و هماهنگی آن با دیگر قسمت های جمله جهت بندنویسی آسانتر و بهتر انجام شد.برای یادگیری بهتر از پسرانم در گروه هایشان خواستم که هر کدام جمله ای در رابطه با طبیعت بنویسند و جمله را پشت هم گذاشتند (جهت تثبیت یادگیری بهتر بندنویسی و همچنین استفاده از علائم نگارشی در جمله ها). ارمغان هفته هفتم در کلاس انجام شد.از تعدادی از پسرانم کلمات مخالف،هم معنی و هم خانواده درس چهارم پرسیده شد.جملاتی جهت تمرین بیشتر و بهتر علائم نگارشی انجام دادیم.
تکلیف: پسرم یک بند زیبا در رابطه با (باران) در برگه A4 بنویس،از علائم نگارشی در متن زیبایت استفاده کن و یک نقاشی زیبا در رابطه با موضوع در پایان آن بکش و روز یکشنبه همراه خودت به مدرسه بیاور.روز یکشنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.

نگارش سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: کتاب نگارش فارسی صفحه 26 و 27 در کلاس انجام شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: روز یکشنبه املا از کلمات دارای ارزش املایی درس چهارم خواهیم داشت.
تکلیف: پسرم برای تمرین کلمات درس آواز گنجشک ها لطفا یک املای زیبا بنویس و دفتر را روز یکشنبه به مدرسه بیاور.فایل کلمات بارگذاری شد.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 5 کتاب هدیه های آسمان تدریس شد و به سوالات آن با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد .

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: نرمش و حرکات کششی _برگزاری آزمون تعادل لک لک - آموزش سه پاس در بسکتبال (توسینه،یک سوم و پاس خرگوشی یا بلند)-بازی گروهی بسکتبال و مرور تکنیک_آموزش حرکت شنای سوئدی و تمرین ان برای جلسه بعد
تکلیف: انجام روزانه سه ست 2 دقیقه ای حرکت شنای سوئدی. اماده شدن برای آزمون (نگه داشتن خود در حالت شنای سوئدی به مدت یک دقیقه)
فعالیت: با سلام و احترام ولی گرامی به اطلاع می رساند نمونه سوالات سنجش های برگزار شده در قسمت پایین صفحه اصلی سایت علوی قابل مشاهده می باشد. با تشکر ( همیز، معاون آموزشی دبستان)

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: مرور شماره ی 3 در کلاس حل شد.7 سوال مروری مهم در دفتر ریاضی نوشته شد فایل مربوط به آن ارسال شد.رفع اشکال سوالات مروری فصل اول و دوم دانش آموزان انجام شد.کتاب کارها و ارمغان شماره ی 6 تحویل داده شد.
تکلیف: پسرم ارمغان شماره ی 7 را با دقت انجام بده،نمونه سوالات دفتر ریاضی ات را انجام بده.مرور شماره ی 4 را با دقت حل کن.جهت روز شنبه نیازی به همراه داشتن هیچ کتاب و دفتری نیست،فقط با دقت جهت سنجش کتبی روز شنبه 20 آبان،آموخته های مهر و آبان، فصل اول و فصل دوم مبحث حل مسئله تا صفحه ی 27 کامل مرور تمرین شود.نمونه سوالات مروری 1 تا 4 و نمونه سوالات دفتری بسیار کمک کننده خواهد بود.موفقترین باشید عزیزای دلم.

فارسی سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: بیاموز و بگو صفحه 41 کتاب فارسی درسی (تدریس علامت های نگارشی) همراه با شعر خوانی در کلاس انجام شد. دفتر های فارسی بازدید شد و تحویل پسرانم گردید.
تکلیف: پسرم متن درس چهارم را برای پدر و مادرت روانخوانی کن و درباره ی آلودگی صوتی برایشان بگو.ارمغان هفته هفتم حل شود و روز شنبه همراه خود به مدرسه بیاورید. روز شنبه کتاب فارسی درسی همراه داشته باشید.روز شنبه کلمات هم معنی،مخالف و هم خانواده درس چهارم پرسیده می شود.فایل جواب ارمغان هفته ششم بارگزاری شد.فایل واژه ها بارگزاری شد.

املا سوم

مدرس: خلیلی، فائقه
فعالیت: دفتر های املا دریافت شد.
تکلیف: لطفا دانش آموزانی که امروز دفتر املا همراه نداشتند حتما روز شنبه امضا شده توسط اولیا به مدرسه بیاورند.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 5 کتاب مطالعات تدریس شد و به سوالات صفحه 18 و 19 با همکاری دانش آموزان پاسخ داده شد .

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
تکلیف: کتاب هدیه های آسمان را همراه خود به مدرسه بیاورید.

بازی استراتژیک

مدرس: کرمی، هما
فعالیت: وارم آپ موزیکال و بازی حرکتی ریتمیک بوسیله حلقه چابکی انجام شد.

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: دانش اموزان عزیز اتیکت رستوران را به وسیله بازی و نمایش اموختند
تکلیف: دانش اموزان لطفا نقاشی یک رفتار خوب در رستوران و یک رفتار بد را ترسیم کنند و برای جلسه بعدهمراه خود بیاورند

آزمایشگاه

مدرس: زمانی نهاد، فرناز
فعالیت: درس 4 ماده و انواع آن ها توضیح داده شد چند بادکنک سرکلاس آوردیم و با بازی و آزمایش جامد و مایع و گاز به دانش آموزان آموزش داده شد .
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: