فعالیت و تکلیف

شعبه: متوسطه دوم دخترانه خیابان دماوند تهران
کلاس: رازی
هفته انجمن و اولیا

هفته انجمن و اولیا

رده: پرورشی
توضیح: ا هدف تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش سطح توانایی و مهارت‌های خانواده در ایفای نقش تربیتی متناسب با اقتضائات جامعه، دفتر انجمن اولیا و مربیان روزشمار هفته پیوند اولیا و مربیان سال تحصیلی1401- 1400 را با شعار «همراهی با اولیا، همکاری با مربیان»، اعلام کرد. بر این اساس، شنبه 24 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ بازگشت به مدرسه»، یکشنبه 25 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ تعالی و تحکیم خانواده» و دوشنبه 26 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ مدیریت جسم و روان در شرایط کرونا» نامیده شده است. همچنین سه شنبه 27 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ هم سویی و وحدت»، چهارشنبه 28 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ ظرفیت‌ها و فرصت‌ها»، پنج‌شنبه 29 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ رسانه‌ها و فناوری های ارتباطی» و جمعه 30 مهر 1400 روز «اولیا و مربیان؛ اخلاق و معنویت» نام دارد. هفته پیوند اولیا و مربیان از 24 تا 30 تا مهرماه به‌صورت هماهنگ در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود.

روز جهانی ناینایان

رده: پرورشی
توضیح: روز 15 اکتبر به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید نامگذاری شده است./ استفاده از عصا به عنوان وسیله کمکی در رفت و آمد نابینایان از قرن‌ها پیش متداول بوده است، ولی استفاده از عصای سفید به شکل امروزی و به عنوان نمادی برای شناخت نابینایان به بعد از جنگ جهانی اول برمی‌گردد. در سال 1921 میلادی یک عکاس اهل شهر بریستول کشور انگلستان با نام جیمز بیگز که در اثر یک سانحه بینایی خود را از دست داد، برای در امان بودن از خطر وسائل نقلیه که در خیابان‌های اطراف محل زندگی وی در حال رفت و آمد بودند، ابتکار استفاده از عصا به رنگ سفید را که به راحتی برای همگان قابل دید باشد را بکار برد./ پس از آن دو تن از برجسته‌ترین محققین آمریکایی به نام‌های دکتر ناول پری، ریاضیدان و دکتر جاکوپس تن بروک، حقوقدان توانستند قانونی را در پانزدهمین روز از ماه اکتبر به عنوان قانون عصای سفید به تصویب برسانند و این روز را به عنوان روز جهانی نابینایان نامگذاری کنند. در این قانون کلیه حقوق اجتماعی فرد نابینا به عنوان عضوی از یک جامعه متمدن انعکاس یافته است.

شهادت امام حسن عسکری تسلیت باد

رده: پرورشی
توضیح: تفسیر قرآن از جمله زمینه‌هایی است که مورد توجه ویژه امام حسن عسکری(ع) بوده است. کتاب تفسیری که در شمار کهن‌ترین آثار میراث تفسیری امامیه است به ایشان منسوب شده است. کلام و عقاید امام حسن عسکری(ع) در شرایطی به امامت رسید که اختلافاتی اعتقادی در صفوف امامیه پدید آمده بود و اختلافاتی نیز در همان دوره امامت ایشان به وجود آمد. برای نمونه یکی از این مسائل بحث «نفی جسمانیت خداوند» بود که از سال‌ها قبل مطرح بود. در زمان امام حسن عسکری(ع) این اختلاف به اندازه‌ای زیاد شد که سهل بن زیاد آدمی نامه‌ای به امام نوشت و از ایشان دراین‌باره راهنمایی خواست. امام در پاسخ، از فرورفتن در مباحث ذات، پرهیز داد و سپس با اشاره به آیاتی از قرآن، فرمود: خدا یکتا و یگانه است؛ نه زاییده و نه زاده‌شده است و نه برای او همتایی است. آفریننده است نه آفریده. هر آنچه بخواهد از اجسام و غیر آن می‌آفریند و خود جسم نیست... چیزی شبیه او نیست و او شنوا و بیناست.[93] فقه در علم حدیث، یکی از القابی که برای امام حسن عسکری(ع) به کار رفته، لقب «فقیه» است.[94] این نشان می‌دهد که امام از سوی اصحابش به طور خاص به این وجه شناخته می‌شده است. بخشی از احادیث ایشان به حوزه فقه و ابواب مختلف آن مربوط می‌شود. از آنجا که تدوین مذهب فقهی امامیه پیشتر توسط امام صادق(ع) انجام گرفته و سپس مراحل کمال خود را در زمان امام کاظم(ع) و امام رضا(ع) طی کرده بود، امام حسن عسکری(ع) بیشتر به فروعی پرداختند که مستحدث در زمان ایشان بود و یا به دلیلی در عصر ایشان چالش برانگیز بوده است مانند مسئله آغاز رمضان و بحث خمس.[9
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: