فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به یک اردو جذاب رفتیم به گل پسرها بسیار خوش گذشت. روخوانی کتاب کار فارسی صفحه 75 تکرار و تمرین شد .تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. فردا تدریس نشانه جدید داریم.((((کتاب های فردا : کتاب نگارش و دفتر تلاش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب کار ریاضی همراه دانش اموزان باشد . ))))
تکلیف: لطفا کتاب داستان هایی با متن ساده در اختیار پسرهای گلم قرار دهید تا هرشب قبل از خواب چند خط برای شما بخوانند بسیار این تمرین بر روان خوانی،افزایش دایره واژگان عزت نفس ،مهارت پسرهای گلم مفید است.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
تکلیف: 1.ساخت کلمه و جمله بهم ریخته تمرین و تکرار شد 2.املا تا نشانه ر نوشته شود. 3.صفحه 76 کتاب کار فارسی انجام شود.

رایانه

مدرس: براتی، الناز
فعالیت: فعالیت صفحه 36 کتاب انجام شد. دانش آموزان با نحوه رسم ابر و قطره آشنا شدند.
تکلیف: ندارند.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 60 و 61 با موضوع قرینه،الگویابی،شمارش انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحات 67 حل شد.((((کتاب های روز 2شنبه::کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد..... فردا تمام دانش آموزان یک کیف کوچک که داخل آن قمقمه آب ، کمی خوراکی و دستمال باشد برای اردو همراه داشته باشد.))))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز صفحه 51و 50 کتاب نگارش حل شد. تکرار و تمرین ترکیب ها انجام شد. روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 75 با گل پسرها کار شد و هرکدام یک خط را مطالعه کردند.شعر های کتاب فارسی مرور شد.کلاس بدون دیوار ایجاد انگیزه کلمه مادر در دفتر تلاش انجام شد. گل پسرها برای شما مادران عزیز نامه نوشتند. سایتون مستدام مادران عزیز و دلسوز
تکلیف: 1)صفحه 74 کتاب کار فارسی در منزل انجام شود. 2)صفحه 75 کتاب کار ( روانخوانی) تکرار و تمرین شود فردا سر کلاس پرسیده می شود. 3)املا نوشته شود. بیشتر کلماتی گفته شود که نشانه ر داشته باشد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا از درس اول تا نشانه ت گرفته شد.گل پسرها بسیار عالی بودند. سپاس از همراهی شما.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب در مورد برنامه ریزی در زندگی، چیدن صحیح دیوار زندگی، رعایت ترتیب و توالی کارها صحبت کردیم.
تکلیف: توصیه می‌کنم بچه ها ساعت هر شب راس ساعت 21 بخوابند که ساعت فیزیولوژیک بدن تنظیم شده و رشد کافی داشته باشند.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: وارم آپ خلاقیت سرعت و دقت هماهنگی چشم و دست

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز درس ریاضی تم 9 آغاز شد پسرهای گلم با عدد 5 آشنا شدند وکتاب ریاضی صفحات 57 و 58 انجام شد. از کتاب کار ریاضی صفحات64 و 65 انجام شد......کتاب های نگارش،کارفارسی،ریاضی،کتاب کار ریاضی به منزل فرستاده شد به دلیل وضع هوا از این به بعد کتاب هایی که برای روز آینده نیاز داریم در پرتال اعلام می شود. دانش آموزان همون کتاب هارا به همراه داشته باشند. کتاب های فوق برنامه طبق برنامه هفتگی همراه باشد.((((((دانش آموزان فردا کتاب های::نگارش، دفتر املا علوی، کتاب و کتاب کار ریاضی همراه داشته باشند‌.))))))

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در درس فارسی با درس مادر و نشانه ( ر) همراه با ایجاد انگیزه ،شعر و قصه و نشان دادن انیمیشن آشنا شدیم. کلمات اَبر،باران،مادَر تکرار شد.کلمات و جملات چندین بار خوانده شد. بخش، صدای اول، صدای آخر و جایگاه( ر) در کلمات کار شد. ایجاد انگیزه توسط کارن کوهی عزیز به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب......اولیا عزیز؛ با توجه به اینکه نشانه های بیشتری را یادگرفتیم و تعدادی از دانش آموزان می توانند اسم خود را بنویسند، در صورت تمایل به گرفتن جشن اسم با مدرسه تماس گرفته وبرای روز جشن بابنده هماهنگ کنید.(جشن اسم زمانی گرفته می شود که تمام نشانه های اسم دانش آموز را در کلاس آموزش داده باشیم. برگزاری جشن اسم کاملا اختیاری می باشد.)

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: آموزش نگارش ( ر) انجام شد . کتاب نگارش صفحه 49 و سوال دوم و سوم صفحه 50 با هدف صحیح نوشتن نشانه ( ر) ،رعایت فاصله چشمی بین کلمات انجام شد. جدول ترکیب نشانه ( ر) تکرار و تمرین شد. (ر) با ( ا)= را ( ر) با (و)=رو (ر) با (اَ) =رَ....... کتاب کار فارسی صفحات 71 و 72 انجام شد.
تکلیف: کتاب کار فارسی صفحه ی 73 انجام شود. دیکته یک صفحه در دفتر تلاش کار شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا تا نشانه ت املا خواهیم داشت. در صورت تمایل یک صفحه کادربندی شود. لطفا کادر بندی یا نقاشی که کشیده می شود باعث کوچک شدن جای املا برای دانش آموزان نشود.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس هشتم (دستگاه کارتخوان) تدریس شد. انیمیشن تهدیدات دستگاه کارتخوان گذاشته شد. با بچه ها راجب کارت اعتباری و دستگاه کارتخوان صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس هشتم صفحه 66 را انجام دهند. ممنون میشم در صورت از هم باز شدن کتاب ها ، کتاب را منگنه یا سیمی کنید.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس مجازی صفحات کتاب کار فارسی ( 69،70) انجام شد. لطفا عزیزانی که غائب بودند در منزل صفحات را انجام دهند و تکرار و تمرین کنند . و کتاب نگارش صفحه ی 48 و 47 انجام شد. جدول ترکیب تکرار و تمرین شد. گل پسرها در انجام فعالیت ها مشارکت داشتند و تک به تک سوال پرسیده شد.
تکلیف: 1.در دفتر تلاش خود با کلمات نامرتب زیر جمله بساز. _اَسب _آمَد_او_با...... _دود_بود_بَد _بو...... _اَست_با اَدَب_اَسَد...... _دوست_او_اَسما_با_اَست. 2. املای دیداری: از جعبه ی کلمات در منزل، کلمات زیر را پیداکن و آن ها را بخوان. (ماست،بامداد،اَسب،با اَدَب،سَبَد،اَست،بادام، باد،داماد،مو،دود،سوت،دَست،تَماس،تَمام، دَما،دام،بامداد،بَست،) 3.از عدد 1تا 4 یک خط بنویس. 4. یک صفحه املا تا نشانه ی ت نوشته شود.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
تکلیف: اگر دانش آموزی صفحات 59و 60 و 61 کتاب کار ریاضی را انجام نداده است حتما کامل شود.صفحه ی 62 سرگرمی اختیاری است.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نشانه ت با شعر و داستان تدریس شد. کتاب فارسی درس تاب صفحات 37 و 38کلمات، جمله ها، بخش ،صدای اول و ..... کار شد. ایجاد انگیزه نشانه ت را داشتیم . آیهان جان پک هارا به دوستان خود هدیه داد. سپاس از همراهی اولیا عزیز برای تهیه پک جذاب. نوشتار نشانه ت و ترکیبات و کلمه سازی و جدول دوستی تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 46 حل شد. کتاب کار فارسی علوی صفحه 67 و 68 در کلاس حل شد.روانخوانی کلمات به صورت تک به تک از گل پسرها پرسیده شد.(تمام کتاب ها به گل پسرها تحویل داده شد.)
تکلیف: یک صفحه املا تا نشانه او در دفتر تلاش نوشته شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نمایشگاه کتاب با تجربه ی لذت بخش برای دانش آموزان عزیزم انجام شد. گل پسرها به انتخاب خود و مشورت کتاب هارا خریداری کردند.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور حرکت شاه و نحوه کیش دادن با مهره های مختلف به شاه و نیز طرز رفع کیش مهره ها به همان طریق (زدن،بستن،فرار کردن) در مورد مات صحبت کردیم. مات یعنی کیش بدون دفاع. هرگاه شاه کیش باشد و نتواند مهره کیش دهنده را بزند ،نتواند ،مسیر کیش را ببندد و نتواند فرار کند ،آنگاه شاه مات شده است. برای مات کردن ما باید خانه های اطراف شاه را به فاصله یک خانه مشخص کرده سپس ارزیابی نماییم، که چه خانه ای را می تواند برود و چه خانه ای را قادر به رفتن نیست ،حالا وقتی بتوانیم خانه های فرار شاه و خانه ای که خود شاه در آن قرار دارد را بگیریم ،آنگاه شاه مات شده است . مات انتهای بازی است .پس تا وقتی که ما شاه حریف را کیش و مات نکنیم بازی خاتمه پیدا نمی کند. در ضمن ما امروز در مورد تقابل شاه ها صحبت کرده تا به عزیزانمان نشان دهیم که هرگز وقتی شاه ها تقابل گرفته اند ،نمی توانندبه سه خانه جلوی خود بروند.ما چند نمونه مات یک حرکتی را بررسی کردیم.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: