فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تدریس می کاری با نشان دادن انیمیشن ، داستان و خواندن شعر انجام شد. می کاری زمانی می آید که کاری انجام می شود مانند: می بارد، می داند، می راند، می ماند و .... . اسم ها می کاری ندارند. مانند: مینا، اَمین و .. .((((کتاب های فردا: کتاب ریاضی،کتاب کار ریاضی،کتاب کار فارسی ،دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.)))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 56 انجام شد. کلمات می کاری در کلاس کار شد. جدول ترکیب به صورت گروهی خوانده شد.کتاب کار فارسی صفحه 86 انجام شد.مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی صفحه 87 روانخوانی کار شود. 2)یک صفحه دیکته از همین صفحه گفته شود. 3)فردا روانخوانی پرسیده می شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا نشانه ی (ن) گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند. سپاس از همراهی شما

قرآن اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: جشن قرآن برگزار شد ،کتاب‌های قرآن تحویل پسرهای گلم داده شد لطفا اسم بچسبانید و فردا به کلاس بیاورید.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: انتقال و مهارت جمع دو عدد و اندازه گیری و ساخت ترکیب و اشنایی با عدد 6 و نوشتار عدد 6 تدریس شد و کتاب کار ریاضی صفحه 71 و 72 حل شد . عدد نویسی از 0 تا 6 در کلاس نوشته شد .((((کتاب های فردا:: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی و دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد.))))فردا در مدرسه جشن قرآن برگزار می شود. تمام دانش آموزان لباس فرم به صورت کامل پوشیده باشند.
تکلیف: در دفتر تلاش یک خط از عدد 0 تا 6 با ترتیب نوشته شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: گل پسرها سوغاتی و صنایع دستی که به کلاس آورده بودند را به دوستان خود معرفی کردند. سپس سوغاتی هارا به دوستان خود تعارف کردند. در کلاس میل شد عزیزان بسیار لذت بردند. جشن اسم آرسام جان برگزار شد. آرسام جان جشن اسمت مبارک. انشالله همیشه خوش نام باشی پسرم. آرسام پک هدیه به دوستان خود داد، سپاس از همراهی اولیا عزیز که پک جذاب تهیه کردند‌. سپاس

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: مفاهیم ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه و جمله سازی تمرین و تکرار شد . کتاب نگارش صفحه 57 حل شد . کتاب کار فارسی علوی صفحه 85 حل شد . جدول دوستی صفحه 57 تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. تمام شعر های فارسی مرور شد.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا املا تا پایان نشانه ن خواهیم داشت.تکرار و تمرین حتما انجام شود. جهت ایجاد انگیزه در صورت تمایل نقاشی کشیده شود.
تکلیف: یک صفحه املا در دفتر تلاش به صورت کلمات و جمله تا نشانه ن کار شود.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: سلام و عرض ادب تلاش اولین رمز پیروزی رو با عزیزانم بررسی کردیم پسرای قشنگم تجربیات خودشون رو در کلاس مطرح کردند.

بازی دبستانی

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: به حیاط رفتیم بازی خرچنگ با هدف استقامت عضلانی، قدرت عضلانی و حفظ تعادل انجام شد.

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: تم 10 شروع به تدریس شد. صفحه ی 65 و 66 حل شد. انتقال انگشتان از دستی به دست دیگر ، چوب خط 6 و 7 ، اندازه گیری اشکال کار شد. امروز یادگرفتیم: 5 با 1 میشه 6. 5 با 2 میشه 7. گل پسرها با انگشت 6 و 7 را نشان دادند.(((کتاب های فردا: کتاب فارسی، نگارش،کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد. )))

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به آزمایشگاه رفتیم: صحبت درمورد اجزا گیاهان، گیاهان برای رشد به چی نیاز دارند،تفاوت ریشه های خوراکی و غیر خوراکی، نام بردن برگ های خوراکی و غیر خوراکی و .....صحبت شد. گل پسرها با دقت مشاهده کردند و مشاهدات خود را روی کاغذ کشیدند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز آموزش نشانه 4 شکلی (ای) را داشتیم و این هفته را کامل روی تدریس این نشانه خواهیم ماند. و این هفته نشانه ی دیگر تدریس نمی شود. اسم 4شکل نشانه ای((اول، وسط،آخر، آخر تنها)) درس ایران همراه با ایجاد انگیزه و شعر و قصه تدریس شد. بخش، صدای اول، صدای آخر، جایگاه نشانه ای در کلمات کار شد. شعر زردآلو خوانده شد. سپس گل پسرها نقاشی داستان تی که در کلاس گفته شده بود را در دفتر کشیدند به همراه هر چیزی که در آن صدای ای بود.ایجاد انگیزه (ای )توسط رهام جان به دوستان خود هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهبه پک جذاب.(((فردا جهت تثبیت نشانه ( ای)( ایران)، اگر عزیزانی لباس محلی یا سوغاتی محلی شهرشان را دوست دارند روز یک شنبه به همراه داشته باشند.( در صورت داشتن لباس لطفا لباس پوشیده به کلاس بیایند). سپاس)))

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: اموزش نوشتن صحیح نشانه جدید تدریس شد . صفحه 55 کتاب نگارش حل شد. جدول ترکیب نشانه درس جدیدتکرار و تمرین شد. کتاب کار فارسی صفحه 83 و 84 انجام شد. جدول دوستی تک به تک از گل پسرها پرسیده شد.
تکلیف: یک صفحه املا نوشته شود. حتما از کلماتی که ای دارند استفاده شود.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس نهم (دستگاه عابربانک ) تدریس شد. انیمیشن مستربین(عابربانک) گذاشته شد. در رابطه با عابر بانک و خدمات آن با بچه ها صحبت شد. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: خواهشمند است تکالیف درس نهم صفحه 73 و 74 را انجام دهند. دستگاه عابر بانک را با یک جعبه خالی درست کنند. لطفا قلک ها را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود. لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: علوم قسمتی از مبحث گیاهان همراه با انیمیشن تدریس شد .صحبت در مورد اجزا گیاهان، عواملی که باعث رشد گیاه می شود، برگ های خوراکی و ...... انجام شد. شنبه دانش آموزان یک میوه ی خوراکی یا یک گیاه که ریشه دارد یا یک ریشه ی خوراکی و ..... برای رفتن به آزمایشگاه و ادامه تدریس درس گیاهان همراه داشته باشند. دانش آموزان برگ های گوناگون برای مشاهده دقیق همراه خود به مدرسه بیاورند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز کتاب نگارش صفحه ی53 و 54 انجام شد.روانخوانی تک به تک پرسیده شد. کتاب کار فارسی تا پایان صفحه ی 82 انجام شد. روانخوانی صفحه ی 81 در کلاس خوانده شد.((((کتاب های روز شنبه : کتاب نگارش - کتاب کار فارسی علوی -کتاب ریاضی- دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد .)))
تکلیف: 1_ارمغان شماره 11 انجام شود. 2_املا از درس اول تا نشانه ( ن) نوشته شود. 3_لطفا از کلمات جدید حتما در املا به کار ببرید. 4_تکرار و تمرین ترکیب ها فراموش نشود. 5_روانخوانی صفحه 81 کتاب کار فارسی روز شنبه پرسیده می شود لطفا کار شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا پایان نشانه ی ( ر) گفته شد. لطفا با توجه به تعدد نشانه ها اگر دانش اموزان تکرار و تمرین لازم را در منزل نداشته باشند دچار مشکل می شوند. لطفا در پایان هفته تکرار و تمرین تمام نشانه ها انجام شود . و روز شنبه دانش اموزان مسلط در کلاس حاضر شوند. شنبه تدریس نشانه خواهیم داشت.

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز مروری بر آداب میز غذا خوری و غذا خوردن داشتیم
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده (کار و چنگال یکبارمصرف) همراه دانش آموزان عزیز باشد .

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحه ی 66 و 68 انجام شد. قبل و بعد اعداد از 0 تا 5 کار شد. مثلا قبل عدد3 : 2میشه و بعد عدد3: 4 میشه و ..... ((((( کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. کتاب فارسی و نگارش در کلاس نزد بنده است.)))))سه شنبه داغ برگزار شد.
تکلیف: کتاب کار ریاضی صفحه ی 69 انجام شود.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: نشانه ن با شعر و داستان و کدگزاری تدریس شد . ساخت کلمه و جمله سازی و ترکیبات و جدول دوستی کار شد . کتاب فارسی درس نان جمله ها و کلمات خوانده شد. تشخیص صدای ن در کلمات . بخش ،صدای اول، صدای آخر کار شد.ببین و بگو توسط دانش آموزان با پرسش و پاسخ انجام شد.شعر های کتاب فارسی همخوانی شد. شعر زردآلو آموزش داده شد.ایجاد انگیزه نشانه ن توسط علی سام به دوستان هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 52 و 53 حل شد . سپس کتاب کار فارسی علوی صفحه 76 و 77 و 78 حل شد .روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 81 خوانده شد. دانش آموزان هر کدام یک خط را مطالعه کردند.
تکلیف: 1) املا تا نشانه ر نوشته شود. 2) کتاب کار فارسی علوی صفحه 79 حل شود . 3) کتاب کار فارسی متن صفحه 81 روان خوانی شود .

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا املا تا نشانه ر خواهیم داشت. دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد. درصورت تمایل یک صفحه تزیین شود.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: امروز ما ضمن مرور تمامی مهره های صفحه شطرنج و حل و بررسی، نحوه مات کرد. در مورد مرکز و اهمیت آن صحبت کردیم. چهار خانه در وسط صفحه شطرنج وجود دارد بنام های e4,e5,d4,d5 که به آن مرکز می گویند ،هر مهره ای در مرکز قدرتش چند برابر می شود. پس هر دو حریف می خواهند که مهره های خودشان به مرکز برسد. ما برای نشان دادن این موضوع مهره ها را در مرکز گذاشته و ارزیابی می کنیم ،مثلا فیل در مرکز 13 خانه را تحت کنترل خود می گیرد ،اما همین مهره در گوشه صفحه فقط 7 خانه را تحت کنترل دارد.چیزی که به فیل قدرت بیشتری داده مرکز است که باعث می شود خانه های بیشتری را تحت کنترل بگیرد. همچنین اسب در مرکز 8 خانه ولی در گوشه صفحه فقط 2 خانه را می تواند کنترل کند. پس عزیزانمان اینگونه جایگاه مهره ها را دیده و نحوه گرفتن خانه ها را می شناسند. خطی فرضی بین عرض چهارم و پنجم وجود دارد بنام مرز مرز حد فاصل دو چیز است و در شطرنج مشخص کننده حیطه عملکرد دو بازیکن می باشد ،بعدا ما در مورد مرز بیشتر کار خواهیم کرد. ممنون از توجه شما.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: