1401/07/30
ریاضی سوم
بهجتی، مریم
صفحه ی 22 کتاب درسی قسمت مرور فصل (فرهنگ نوشتن) و سوال 7 صفحه ی 23 در یک زنگ ریاضی در کلاس انجام شد.
کتاب درسی و کتاب کار علوی هر دو در مدرسه نگه داشته شد،لذا امروز تکلیفی ندارند.
علوم سوم
بهجتی، مریم
تدریس درس سوم به همراه پاسخ فعالیتها کامل شد.نقشه ی مفهومی و متن درسنامه ی کتاب کار علوم قسمتهای مهم درس سوم مشخص شد،کار در کلاس صفحه ی 42 در کلاس انجام شد.
کتاب علوم به بچه ها تحویل داده شد،لطفاً مطالعه ی درس سوم را از روی کتاب داشته باشند.روز سه شنبه پرسش خواند داشت.نمونه سوال این درس فردا در پرتال تقدیمتان خواهد شد.کتاب کار در مدرسه می باشد.
فارسی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
کلماتی که ارزش املایی دارند مشخص شد.
املا پا تخته ای از درس سوم (آسمان آبی) گفته شد.
فردا املا تقریری از درس دوم (زنگ ورزش) دارند.
دفتر املا همراه دانش آموزان باشد.
کتاب کار علوی در کلاس به طور کامل حل شده، فردا تکمیل کنید و بیارید. ( پسرام که غایب بودند.)
نگارش سوم
کطائیان، مهدیه سادات
صفحه های 21 و 22 و 23 ، 24 تکمیل شد. کتاب نگارش را به خانه ببرند برای تکمیل بقیه مباحث، که در روزهای آتی اعلام میکنم تا انجام دهید.
1401/07/27
ریاضی سوم
بهجتی، مریم
کتاب ریاضی بچه ها با توجه به زنگ هوش و ریاضی و همراه نداشتن کتاب توسط همه ی عزیزانم ،روز شنبه بازدید کامل صورت خواهد گرفت،لذا جهت انجام تکالیف همراهشان می باشد.کتاب کار هم در مدرسه می باشد.یاد آور می شوم قسمت فرهنگ نوشتن مرور فصل صفحه ی 22 در مدرسه انجام خواهد شد.
عزیز دلم با برنامه ریزی مناسب جهت انجام تکلیف آخر هفته ،کتاب درسی ریاضی صفحه ی 21 سوال 3 و صفحه ی 23 سوال 7 ، 8 ، 9 در کتاب کامل کن سپس پیک آخر هفته را با دقت انجام بده،یادتان باشد قبل از انجام پیک حتماً مطالعه کافی داشته باشید.( تکلیف اختیاری:ساخت مکعب دلخواه) یک نخ یا طناب تزئینی برای آویز در کلاس به مکعب وصل باشد و نام و نام خانوادگی زده شود.
فارسی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
کتاب کار علوی درس سوم (آسمان آبی) به طور کامل در کلاس انجام شد.
شعر حفظی (هم بازی) پرسیده شد.
پسرم روانخوانی درس (آسمان آبی) را در حضور یکی از والدین انجام بده.
نگارش سوم
کطائیان، مهدیه سادات
تمرین 2 و 3 صفحه 20 و 21 در کلاس انجام شد.
پسرم صفحه 20 قسمت (املا و واژه آموزی) را بنویس.
قرآن سوم
کطائیان، مهدیه سادات
اذان و اقامه و سوره حمد و توحید پرسیده شد.
صفحات 9 و 10 و 11 تدریس شد.
کتاب قرآن در کلاس است.
پسرم تا صفحه ی 11 تمامی مباحث (اذان اقامه، سوره حمد و توحید، قنوت رکوع و سجود و تسبیحات اربعه حفظ شود.
رایانه
فتحی مهماندوست، صونا
نحوه ایجاد اسلاید جدید و حذف کردن و کپی گرفتن از یک اسلاید آموزش داده شد. مبحث تغییر قالب بندی (layout) اسلاید ها با مثال توضیح داده شد.
لطفا در صورت در دسترس بودن رایانه، موارد تدریس شده تمرین شود.
1401/07/26
ریاضی سوم
بهجتی، مریم
در دو زنگ متوالی کتاب ریاضی (ادامه مبحث آموزش مکعب) پاورقی صفحات (20،19،18،17،15،14،13) در کلاس همراه با دست ورزی و ساخت مکعب با چینه و کاغذ رنگی در کلاس انجام شد.صفحه ی 21 مبحث دست ورزی تقارن، سوال دو در کلاس انجام شد و جهت بازدید همراه خود به منزل بردند. کتاب درسی به دانش آموزان داده شد، کتاب کار در مدرسه می ماند.
پسرم تمرین صفحه ی 21 کتاب درسی سوال 1 و 2 همینطور صفحه ی 22 قسمت تمرین مرور فصل سوال 3،2،1 را با دقت انجام بده.(قسمت فرهنگ نوشتن صفحه ی 22) در کلاس انجام خواهد شد.
علوم سوم
بهجتی، مریم
علوم درس سوم ادامه ی صفحه ی 22 تا صفحه ی 24 تا سر ((مواد همیشه به یک حالت)) باقی نمی مانند همراه با نمایش کلاسی و بارش مغزی در کلاس انجام و تدریس شد.
فارسی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
پسرم از درس (آسمان آبی) کلماتی (ط،ص) دارند را پیدا کن و در دفتر مشق بنویس.
شعر هم بازی را برای جلسه بعد حفظ کن.
روانخوانی درس (آسمان آبی) را در حضور یکی از والدین انجام بده.
سواد مالی
ربیعی، پریسا
درس 3(نیاز و خواسته) با استفاده از ارائه پاورپوینت و داستان تدریس شد. تمرین کلاسی انجام شد.
مهارت زندگی
رنج بردار، محبوبه
موضوع درس: علائق و آرزوهای خود را بشناسیم. صفحات 13،12
گفتگو در مورد علاقه ها. نقد و بررسی آرزوها، انواع آرزوها (آرزوهای دست یافتنی، آرزوهای دست نیافتنی), مدیریت و برنامه ریزی برای رسیدن به آرزوهای مناسب و اهداف مطلوب
انجام صفحات 12 و 13
گفتگو در مورد مثلث موفقیت (هدف، تلاش و کوشش مستمر و پشتکار)
تکمیل صفحات قبل
زیبانویسی
اقبالیان، زهرا
حروف د-ر-خ-ت آموزش داده شد و تمرین شد. والدین عزیز کتاب های خطاط شو در مدرسه می ماند.
1401/07/25
ریاضی سوم
بهجتی، مریم
سوال دو صفحه ی 20 کتاب درسی تدریس و در کلاس انجام شد.
پیش مقدمه ی آموزش مکعب با پیدا کردن شکل آن روی تصویر صفحه ی 13 و 14 قسمت پاورقی کتاب درسی در کلاس انجام شد.عزیزان کتاب درسی و کتاب کار علوی در مدرسه نگه داشته شد به جهت سبک شدن کیف بچه ها.
پسرانم به دلیل برنامه ی عصرمانی تکلیف نخواهند داشت،فقط لطفاً اولیای عزیز به صورت تصادفی گاهی ساعت در بعد از ظهر را در منزل از بچه ها به صورت بازی بپرسند...سپاسگزارم.
فارسی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
بخوان و بیندیش صفحه 26 و 27، مثل صفحه 28 روانخوانی شد.
روانخوانی درس سوم (آسمان آبی) با مشارکت دانش آموزان انجام شد.
تمرین صفحات 32، 33، 34 ، درست و نادرست و واژه آموزی و بیاموز و بگو، درک مطلب انجام شد.
اجرای پانتومیم با مشارکت دانش آموزان در چهار گروه سه نفره و سه داور اجرا شد.
شعر (هم بازی) تدریس شد.
پسرم تا جلسه آینده شعر ( هم بازی ) حفظ کن.
مطالعات اجتماعی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
درس سوم ( ما مثل هم هستیم ) همراه با ایجاد انگیزه، پرسش و پاسخ و پرورش روحیه همکاری و مشارکت در دانش آموزان، تدریس شد.
کتاب اجتماعی در کلاس می ماند.
هنر سوم
اقبالیان، زهرا
آموزش ماهی های زیر دریایی (نهنگ-دلفین-اسب دریایی-اره ماهی و ...)
بازی استراتژیک
کرمی، هما
نرمش با موزیک و بازی ریتمیک بوسیله چوبک انجام شد.
1401/07/24
ریاضی سوم
بهجتی، مریم
سوال، 1 و 2 صفحه ی 19 و سوال یک کاردرکلاس صفحه ی 20 کتاب درسی الگوهای متقارن در کلاس تدریس و انجام شد.
کتاب کار علوی بازدید و در مدرسه نگه داشته شد.
پسرم امروز که به منزل رفتی پنج برنامه ی تلویزیونی را انتخاب کن و ساعت آنها را به دو صورت بنویس.
[مثلاً اخبار (20:30) یا 8:30 بعد از ظهر]
در نهایت برایم ثبت کن که چه ساعتی در بعد از ظهر تکلیفت را شروع و چه ساعتی آن را به پایان رساندی.دوستت دارم پسر خوب من.
علوم سوم
بهجتی، مریم
علوم درس سوم صفحه ی 20 تا 23 تدریس شد.کتاب درسی و کار علوی بچه ها در مدرسه نگه داشته شود.
فارسی سوم
کطائیان، مهدیه سادات
روخوانی درس دوم پرسیده شد. کلمات هم معنی درس دوم با بازی بگرد و پیدا کن تمرین شد. کتاب نگارش بررسی شد.
پسرم کلمات سه نقطه درس دوم ( زنگ ورزش) را پیدا کن و یک بار در دفتر بنویس. فردا دفتر تکلیف و کتاب فارسی درسی همراه باشد. کتاب کار علوی در مدرسه است. کتاب نگارش دانش آموزانی که کامل بود تحویل گرفته شده است سایر دانش آموزان صفحات مشخص شده را حتما کامل نمایند.
املا سوم
کطائیان، مهدیه سادات
املا خلاق ( حافظه ای ) در کلاس گفته شد. روش املا به این صورت بود که چندین کلمه روی صفحه ی پاور پوینت بود دانش آموزان چند ثانیه آن ها را نگاه می کردند و به خاطر می سپردند سپس صفحه حذف می شد و دانش آموزان باید کلمات را در دفتر خود می نوشتند.
دفترهای املا تحویل داده شده است اولیا گرامی امضا بفرمایند. دانش آموزانی که کلماتی را نادرست نوشته بودند جدول املایی داخل دفتر املا را کامل کنند.
هدیههای آسمان سوم
کطائیان، مهدیه سادات
صفحات 18 و 19 در کلاس انجام شد. بچه ها با کمک هم یک اسم مناسب برای شعر پیدا کردند و چند سطر در مورد هدیه های خداوند نوشتند.
کتاب های هدیه آسمانی در مدرسه نگه داشته شده است.
مهارت اجتماعی
دهقانی، نفیسه
مروری بر هفته گذشته توسط خود بچه ها انجام شد.
کلیپ آموزشی رفتارهای صحیح و غلط اجتماعی برای بچها پخش شد.
بچه ها آداب قبل و بعداز مدرسه را یاد گرفتند. صبح خودشان از خواب بیدارشوند ، صبح بخیر بگویند، تختشان را خودشان مرتب کنند. دست و صورت خود را بشویند، صبحانه بخورندو برای رفتن به مدرسه خودشان آماده شوند.
رفتارهای اشتباه در کلاس با همکلاسی و معلم مثل شکلک دراوردن ، کشیدن مو و ماسک ،بدون اجازه صحبت کردن، خوابیدن در کلاس منع شد و به رفتار های صحیح تاکید شد.
پاور پوینت آموزشی گذاشته شد و نحوه معارفه خود، کمک به دوستان و خانواده ،بازیافت زباله، اشتراک اسباب بازی با دوستان به صورت صحیح، خوردن صحیح غذا و... آموزش داده شد.