فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه فلکه اطلاعات تهران
کلاس: مریخ

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
تکلیف: پرسش و پاسخ ضرب از 0 تا 4 به صورت مدام در منزل انجام شود.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی درس پنجم،کار در کلاس شماره ی 1 صفحه ی 67 و 68 تا سوال 2 در کلاس با مشارکت عزیزانم انجام شد.فیلم انیمیشنی تدریس بخش آخر درس پنجم(انواع ابرها)ارسال شده،حتماً مشاهده شود.
تکلیف: درس پنجم کاملاً مطالعه شود.پرسش و پاسخ توسط اولیای عزیز انجام شود.پاسخ کتاب کار هر دو کار در کلاس بالا به جهت راهنمایی اولیا و عزیزانی که نبودند ارسال شده.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: درس چهارم (آواز گنجشک) روانخوانی شد. املا تشخیصی گرفته شد.
تکلیف: پسرم روانخوانی درس اول (محله ی ما) را در حضور یکی از والدین انجام بده. با کلمات (بی کینه، بخشنده) ، (دلی صاف، روشن) جمله خبری بنویس. (ثبت‌نام، محله ما)، (گنبد فیروزه‌ای، گلدسته های بلند) جمله پرسشی بساز.

مطالعات اجتماعی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: امروز اختصاص داده شد به نحوه ورود دانش آموزان به کلاس های مجازی و آشنایی با فضای آنلاین
تکلیف: برای فردا درس 1 تا 6 مطالعه شود در کلاس هم مرور و پرسش و پاسخ خواهیم داشت.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 51 سوال 2 و صفحه ی 52 کامل در کلاس حل و رفع اشکال شد. مبحث کیلومتر و متر مجدد مرور و تمرین شد، صفحه ی 37 تدریس شد. فیلم تدریس این صفحات به همراه توضیحات صفحه ی 38 کتاب درسی در پرتال ارسال شد.
تکلیف: پسرم تمرین صفحه ی 38 کتاب ریاضی درسی را بعد از دیدن فیلم، تاکید می کنم بعد از دیدن فیلم با دقت انجام بده. تکرار و تمرین ضرب را همیشه انجم بده.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: درس پنجم علوم مبحث ابر و انواع آن، قسمت آخر تدریس شد.فایل مرجع نمونه سوالات متن و سوالات اضافه ارسال شد.
تکلیف: پسرم درس پنجم را کامل مطالعه کن،جلسه ی آینده از روی نمونه سوالات ارسالی پرسش خواهیم داشت.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
تکلیف: پسرم روانخوانی درس چهارم را در حضور یکی از والدین انجام بده. هفت خط املا از درس چهارم بنویس. دفتر املا همراه دانش آموزان باشد، فردا املا تقریری از درس چهارم دارند.

نگارش سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: نکات نگارشی پنج درس از دانش آموزان پرسیده شد.

هدیه‌های آسمان سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: پرسش کلاسی از 6 درس اول انجام شد .

مهارت اجتماعی

مدرس: دهقانی، نفیسه
فعالیت: مروری بر دروس هفته های گذشته توسط خود دانش آموزان برای یاداوری قاشق و چنگال و کارد دست گرفتن و نحوه استفاده از آن ها انجام شد. تزیین یک مدل دستمال سفره به صورت گروهی و فردی به وسیله ویدیو آموزشی تدریس شد و دانش آموزان تمرین کردند.
تکلیف: لطفا دانش اموزان تزیین دستمال سفره را با یک پارچه مربع شکل در ابعاد 40 در 40 تمرین کنند.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش و پاسخ ضرب انجام شد.آموزش ضرب 4 همراه با بازی و شعر داده شد.کتاب کار علوی صفحات 50 و 51 سوال یک با مشارکت عزیزانم در کلاس همراه با نکات کامل مباحث ریال و تومان،سانتی متر و کیلومتر مرور، حل و انجام شد.فیلم تدریس ارسال شد.کتاب کارها به جهت سبک شدن کیف بچه ها در مدرسه نگه داشته شد.
تکلیف: روی برگه ی a4 یک بار به صورت کامل عبارات ضرب 4 را نوشته و 3 عبارت را انتخاب کن و برای آنها شکل،عبارت جمع،عبارت فارسی و الگوی شمارش چند تا چند تا بنویس.می توانی از فایل ارسالی هم کمک بگیری و هم پرینت بگیری برای تکرار و تمرین بیشتر در این هفته صفحات را می توانی به نقاط مختلف منزل بچسبانی.فردا پرسش انفرادی از تمام دانش آموزان خواهم داشت.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: ادامه ی تدریس علوم درس پنجم همراه با پخش فیلم و بارش مغزی انجام شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی قسمت درسنامه را کامل مطالعه کن.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: در زنگ ادبیات کهن، شاهنامه خوانی توسط پسرهای عزیز در کلاس انجام شد، انیمیشن رستم و اسفندیار بخش اول در کلاس پخش شد. دانش آموزان با اسفندیار و دلیل جنگ او با رستم آشنا شدند.
تکلیف: پسرم درس پنجم را بلند و زیبا با لحن داستانی برای مادر یا پدر نازنینت طوری بخوان که وقتی به کلماتی رسیدی که در آنها نشانه ی ص و ع بود آنها را با صدای قهقهه و خنده ی بلند روانخوانی کنی و باعث شادی خود و خانواده ی نازنینت و دقت دیداری بیشتر شوی، سپس،در کنار کتابت یک قلب زیبا همراه با 10 امتیاز به صلاحدید اولیای عزیزت از آنها هدیه بگیر. امروز فعالیت تلفیقی ریاضی و فارسی نیز داریم روی یک برگه ی a4 کلمات برزگر،دهقان،صاحب،انتظار،تعجب،خطر، ضبط صوت،ترقه،شروع،بحث،زیان آور را به صورت پفکی بنویس نقطه هایش را رنگی بذار و تعداد حروف کلماتت را به عنوان تعداد دسته و تعداد نقطه هایش را به عنوان اعضای دسته در نظر بگیر و حاصل را بنویس.مثلاً= کلمه ی برزگر= 4 نشانه دارد می شود تعداد دسته و دو نقطه ی آن اعضای دسته پس می شود 8=2×4

ورزش سوم

مدرس: داورزنی، حمید
فعالیت: مسابقات فوتبال المپیاد ورزشی مدرسه. با حضور 8 تیم از کلاس سوم برگزار گردید. قهرمانی تیم شاهین( کیامهر ملکی_آراد گلی _ کیان نصرالله زاده _ پوریا عبدالهی _ کیان محمدی فر) تیم شاهین به عنوان نماینده کلاس سوم با نمایندگان کلاس اول و دوم در فینال مسابقات فوتبال مدرسه حضور خواهد داشت

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: بیدپا ریاضی انجام شد.شنبه فقط کتاب کار و دفتر ریاضی همراه عزیزانم باشد.
تکلیف: پسرم ارمغان 8 را با دقت و مطالعه ی کافی کامل کن.قبل از انجام حتماً فیلم رفع اشکال،جایگذاری اعداد در جدول ارزش مکانی در پرتال دیده شود.سپس صفحه ی 52 کتاب کار علوی سوال 4 تا 8 را تمیز و خوش خط انجام بده،پسرم جدول ضرب 0 تا 3 را از مامان یا بابا مداوم بپرس یا اون ها از شما بپرسند،با دقت تکرار و تمرین کن،شنبه پرسش خواهیم داشت.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: شنبه فقط کتاب علوم همراه عزیزانم باشد.

فارسی سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
تکلیف: پسرم از درس چهارم و پنجم (هر کدام) سه کلمه پیدا کن و طبق نکاتی که در مورد هم خانواده توضیح دادم، برای این کلمات سه هم خانواده بنویس‌.

نگارش سوم

مدرس: کطائیان، مهدیه سادات
فعالیت: درس (اول، دوم، سوم، چهارم) با مشارکت دانش آموزان دوره شد.

سرود

مدرس: نصیری، زهرا
فعالیت: سرود روز خوب 13 آبان یکبار با کلام و یکبار بی کلام پخش شد و تمرین شد و سپس به صورت انفرادی پرسیده شد. سرود وطن یکبار با کلام و یکبار بیکلام تمرین شد و به صورت انفرادی پرسیده شد. بازی اسم با توپ انجام شد بچه ها اسم هارو به ترتیت حفظ میکردن و میگفتن برای تقویت حافطه.
تکلیف: حفظ سرود 13 ابان حفظ سرود وطن

رایانه

مدرس: فتحی مهماندوست، صونا
فعالیت: از سربرگ Home ، تغییر دست خط، تغییر اندازه و رنگ متن، هایلایت کردن، ضخیم، کج و زیرخط دار کردن متن آموزش داده شد و دانش آموزان در برنامه پاورپوینت تمرین کردند.
تکلیف: در دو اسلاید با دیزاین دلخواه، هر کدام یک جمله در کادر متنی نوشته و به دلخواه تنظیمات متن را تغییر داده و عکس هم قرار دهید و فایل را به نام خود ذخیره و ارسال کنید.

هوش و ریاضی

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: صفحه ی 18 ریاضی هوش سوال 1 و 2 مبحث ریال و تومان مرور و انجام شد.

ریاضی سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: کتاب کار علوی ریاضی صفحه ی 48 همراه با دست ورزی (کوئیزنر) و تمرین صفحه ی 36 قسمت کامل کن مبحث کیلومتر به همراه نکات تکمیلی و مهم در کلاس انجام شد نکته ها در کتاب و کتاب کار وارد شد.ضرب از تمام دانش آموزان پرسش شد.
تکلیف: پسرم کتاب کار علوی صفحه ی 50 را با دقت انجام بده و شنبه همراه خود بیاور، با یک متر خیاطی طول 5 وسیله در منزل را به دلخواه اندازه بگیر سعی کن وسایل انتخابی شما بالای یک متر باشد.در یک برگه ی a4 انجام شود.نوشتن وسایل فراموش نشود،مثلاً میز:یک متر و 30 سانت به سانتی متر 130 سانتی متر،کشیدن شکل آنها به دلخواه.

علوم سوم

مدرس: بهجتی، مریم
فعالیت: پرسش کتبی علوم از درس 3 و 4 برگزار شد.کتاب علوم بچه ها در مدرسه نگه داشته شد.صفحه ی 35 کتاب علوم همراه با نمایش فیلم و ایجاد انگیزه تدریس شد.

سواد مالی

مدرس: ربیعی، پریسا
فعالیت: درس 7 (خدمات بانک ها) تدریس شد. موضوعات مطرح شده عبارتند از:خدمات عمومی بانک ها شامل افتتاح حساب،انتقال پول،خرید و فروش پول های خارجی،نگهداری اشیاء گران قیمت،صدور کارت بانکی ،صدور کارت هدیه و ... خدمات تخصصی بانک ها شامل چاپ اسکناس،سرمایه گذاری در زمینه رفاه مسافران،توسعه کشاورزی،کمک به خرید مسکن و ...
تکلیف: فعالیت منزل صفحه 60 انجام شود.

مهارت زندگی

مدرس: رنج بردار، محبوبه
فعالیت: درود... صفحات 20 و 21 با موضوع : «مسئولیت پذیر باشیم.» تدریس شد. گفتگو در مورد مسئولیت در قبال انجام کارهای محوله، همچنین نظم و دقت در کار تا به بهترین نحو انجام شود ، صورت پذیرفت. اینکه ما مسئولیت نگهداری و مراقبت از لوازم خودمان یا وسایلی که دیگران در اختیار ما قرار می دهند را بپذیریم و سعی کنیم در صورت لزوم در فعالیت ها به دیگران کمک کنیم.
تکلیف: تکلیف صفحات 20 و 21 در کلاس انجام شد.. اولیای عزیز لطف کنند تعدادی از فعالیت ها و کارهایی که با توجه به گروه سنی ، می تواند به عهده پسران عزیزمان گذاشته شود را با هم اندیشی و مشورت ایشان را لیست کرده و روی کمد یا تخته وایت برد اتاق دلبندانمان نصب شود و هر روز بابت انجام فعالیت ها ، تیک خورده شود. در آخر هفته تعداد کارهای صورت پذیرفته شمارش شده و بابت آن بازخورد مثبت داده شود. دوستان عزیز دقت داشته باشیم، بازخورد مثبت صرفا خرید جایزه نیست. می تواند پخت غذای مورد علاقه پسرمان و همراه کردن ایشان در آشپزی باشد. یا تفریح آخر هفته به انتخاب او باشد. پاداش های انگیزشی بسیار ماندگارتر و اثرگذار تر از جایزه های نقدی و کالایی ست.. با تشکر از همراهی همیشگی شما..

زیبانویسی

مدرس: اقبالیان، زهرا
فعالیت: تمرین زیبا نویسی انجام شد.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: