1402/11/03
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
تم 16 کتاب ریاضی مبحث اعداد روی ساعت تکرار و تمرین شد و تم 16 به پایان رسید. کتاب کار صفحه 117 انجام شد. .عدد نویسی از 0 تا 59 در کلاس انجام شد. و در انتها گل پسرها با مداد رنگی اعدادی که گفته می شد را پیدا میکردند و دور آن خط کشیدند.((((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی،دفتر تلاش همراه دانش آموزان باشد.املا تا نشانه ل گفته می شود. ))))
1)در دفتر تلاش از عدد 60 تا 99 توسط دانش آموز نوشته شود. سپس دانش آموز و یکی از اولیا اعدادی بگویند و هرکدام زودتر پیدا کنند با مداد رنگی خود دور آن خط بکشند. در انتها تعداد امتیاز ها حساب شود.2)پسرم اعداد زیر را به شیوه ی جمع شانه ای انجام بده.
9+6=
6+6=
7+8=
8+9=
فارسی اول
درویشیان، حدیث
امروز تدریس نشانه (ج) را داشتیم.
درس نارنج و برنج تدریس شد.
کلمات خوانده شد.
جایگاه نشانه به صورت شنیداری در کلمات تکرار شد. جشن اسم ایلیا جان برگزار شد. خوش نام باشی عزیزم
نگارش اول
درویشیان، حدیث
امروز نگارش نشانه جدید آموزش داده شد.
ترکیبات نشانه جدید تکرار و تمرین شد.
صفحه 87 و 88 نگارش و صفحه 166و167و168 کتاب کار فارسی انجام شد.جهت ایجاد انگیزه نشانه ج به صورت گروهی گل پسرها یک گنجشک را رنگ کردن و برش زدند.
کتاب کار فارسی صفحه 169 انجام شود.
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما مروری بر ایده آل های سفید داشتیم ،همانطور که اطلاع دارید، هدف از طرح اینکار آنست که بتوانیم یک طرح اولیه در بازی برای خودمان داشته باشیم. طرح شامل گرفتن مرکز ،گسترش دادن مهره ها ،بخصوص مهره های جناح شاه و سپس امنیت شاه ،که ما آنرا با قلعه رفتن مهیا می کنیم و سپس رفتن سراغ جناح وزیر و بیرون آوردن اسب و فیل و بعد وزیر را خارج کرده و رخ هارا در ستون های مرکزی قرار می دادیم. حالا پاسخ سیاه به ایده آل های سفید نیز باید درست و منطقی باشد ،یعنی وقتی سفید مرکز را گرفته ،سیاه نیز متقابلا باید مرکز را گرفته و اجازه پیشروی به نیرو های سفید را ندهد، حالا به همان ترتیب مهره ها
را گسترش داده و امنیت شاه را برقرار کرده و حالا بعد از کامل شدن گسترش آغاز حمله کردن رقم می خورد. عزیرانمان باید بتوانند بعداز انجام حرکات درست و منطقی بعدا تدارک حمله را ببینند.
1402/11/02
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
جمع شانه ای همراه با دست های شانه ای مرور شد. کتاب ریاضی صفحات 111 و 112 انجام شد.(((کتاب های فردا: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه دانش آموزان باشد.)))
فارسی اول
درویشیان، حدیث
روانخوانی کتاب کار فارسی دروس قبلی تک به تک پرسیده شد و در انتها گل پسرها نقاشی کشیدند.
املا اول
درویشیان، حدیث
املا تا نشانه ق گفته شد. دانش آموزان بسیار عالی املا نوشتند. دانش آموزانی که دو استیکر شدند تکلیف ندارند.
1)املا یک صفحه نوشته شود.اولیای عزیز در هنگام گفتن املا لطفا تفاوت صدای ق و گ را برای دانش اموزان تاکید کنید تا این دو نشانه از طریق شنیداری تثبیت شود..2) روانخوانی درس ل خوانده شود.3)چند جمع در دفتر نوشته شود و دانش آموزان به روش شانه ای پاسخ دهند.
1402/11/01
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
کتاب ریاضی صفحات 115 و 116 انجام شد. کتاب کار ریاضی صفحه 109 و 110 انجام شد. آموزش جمع شانه ای داده شد. جمع شانه ای زمانی استفاده می شود که اعدادی که میخواهند با هم جمع شوند بالای 5 هستند.فردا هر کدام از گل پسرها دست های شانه ای همراه خود داشته باشند. روی مقوا دو دست کشیده شود، آن را برش دهید و با یک نخ به هم وصل شود تا دور گردن دانش آموز بیوفتد.
علوم اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار علوم صفحات 85،86،87 انجام شد.
فارسی اول
درویشیان، حدیث
نشانه ل مرور شد . بازی اسم فامیل انجام شد . صفحه 164 کتاب کار فارسی حل شد .
1)متن کتاب کار فارسی صفحه 159 کامل روان خوانی شود. 2)به کلمات زیر با استفاده از ( - ِ ربط یا یِ میانجی ) یک کلمه ربط دهید سپس جمله بسازید ، خروس / بخاری /قاشق/ اُتو/شتر/ آقا/. 3) املا تا نشانه ق نوشته شود.((((کتاب های فردا : کتاب ریاضی و دفتر املا و کتاب کار فارسی همراه دانش اموز باشد. فردا املا تا نشانه ق گفته می شود.)))) .
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
گفتگو در مورد کار گروهی و لزوم رعایت نوبت در فعالیت ها انجام شد.
بازی دبستانی
درویشیان، حدیث
بازی توپ و نشانه انجام شد. با هدف مهارت در پرتاب کردن ، همکاری و تعامل، دقت و توجه انجام شد.
1402/10/30
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
صفحه 113 و 114 کتاب کار ریاضی انجام شد. کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی، دانش آموزانی که بخش دوم کتاب کار علوم را مدرسه نیاوردند حتما همراه داشته باشند.
پسرم لطفا در دفتر تلاش خود از عدد 10 تا 20 بنویس بخوان،و با کشیدن چوب خط و جدول ارزش مکانی برای هر کدام کار خود را کامل کن. لطفا جدول ها مرتب کشیده شود.
علوم اول
درویشیان، حدیث
به آزمایشگاه رفتیم و گل پسرها دست ساره های خود را به ووستان خود نشان دادند و در مورد آمها با هم صحبت کردیم
فارسی اول
درویشیان، حدیث
امروز تدریس درس جدید نشانه (ل) را همراه با قصه و شعر و داستان در کلاس انجام دادیم.
درس فارسی تکرار شد،کلمات و جملات خوانده شد.کتاب فارسی درس گل کلمات و جملات کامل خوانده شد. شعر های کتاب فارسی همخوانی شد.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
امروز نگارش و ترکیب های نشانه (ل) تدریس شد .
جایگاه نشانه در اول و وسط و اخر کلمات تکرار شد.
صفحه 85 و 86 نگارش و صفحه کتاب کار 161 و 162 در کلاس انجام شد.
پسرم لطفا صفحه ی 163 کتاب کار فارسی را در منزل انجام بده.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس چهاردهم (تخصص گرایی) تدریس شد.
انیمیشن طنز (تخصص گرایی) گذاشته شد.
در رابطه با تخصص گرایی و مزایای آن با بچه ها صحبت شد.
معرفی کتاب داستان: تعمیرکاران کوچک
شعر تعمیرکار را با بچه ها همخوانی کردیم.
کتاب بچه ها چک شد.
خواهشمند است تکلیف درس چهاردهم صفحه 110 را انجام دهند.
1402/10/27
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
تم 16 ریاضی شروع به تدریس شد. صحبت در مورد قوانین حیاط در مدرسه، صف بستن و ... صحبت شد. دسته بندی با نی کار شد. کتاب ریاضی صفحه 107 و 108 انجام شد.(((کتاب های شنبه: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.شنبه نشانه جدید تدریس می شود.))))
علوم اول
درویشیان، حدیث
درس چه میخواهم بسازم داده شد. صحبت در مورد انواع ابزار، ابزار ساده مانند پیچ و میخ و .... ابزار پیچیده مانند ماشین، اتو و .... صحبت شد. کتاب کار علوم صفحات 82،83،84 انجام شد. دانش آموزانی که بخش دوم کتاب کار علوم را به مدرسه نیاوردند حتما شنبه همراه داشته باشند.
لطفا پسرهای گلم با ابزار متنوع و بازیافتی و ... یک ساخت و ساز با خلاقیت خود انجام دهند و روز شنبه با خود به کلاس بیاورند.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار فارسی صفحات 159 و 160 انجام شد. روانخوانی تک به تک از دانش آموزان پرسیده شد.
پیک ارمغان شماره 18 انجام شود. قسمت علوم انجام نشود. حتما روانخوانی کتاب تمرین و تکرار شود.
املا اول
درویشیان، حدیث
املا به صورت جمله سازی تا نشانه خ به گل پسرها گفته شد.