1402/09/28
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
تم 13 کتاب ریاضی با آداب رستوران رفتن، غذا خوردن و .... شروع به تدریس شد. صفحه 86 و 87 انجام شد. ابتدا با مداد ها مفهوم جمع آموزش داده شد. سپس گل پسرها با علامت جمع آشنا شدند. با ابزار عبارت ها کامل شد. صفحه 87 جدول نظام دار با داستان ماشین و بنزین آموزش داده شد.
صفحه 92 کتاب کار ریاضی انجام شود.
فارسی اول
درویشیان، حدیث
امروز در کلاس نشانه جدید ( ی) مجددا تکرار و تمرین شد.
سپس (یِ) کمکی همراه با قصه تدریس شد در کلمات مثال زده شد و تفاوت آن با ( ِ ) دوستی گفته شد .
صفحه 67و 68 کتاب نگارش در کلاس انجام شد.
نکته:( ِ )دوستی بین دو کلمه ای میآید که اخر کلمه ی اول موشک دار نباشد. مثال:مدادِ قرمز
نکته:(یِ) کمکی بین دو کلمه ای میآید که اخر کلمه ی اول نشانه های موشکی ( آ،او،ای،هِ تنها و ه چسبان) باشد.مثال:بویِ یاس
نکته:در کلماتی مانند سبزی زمانیکه یِ کمکی میآید برای زیبا شدن کلمه یکیش نوشته میشه هردوشون خونده میشه:
(سبزی یِ ) می شود:سبزیِ
نگارش اول
درویشیان، حدیث
امروز در کلاس صفحه 109 کتاب کار حل شد با محتوای تشخیص صدای (ای) و (ی) در کلمه،آموزش تشخیص صحیح فعل در اخر جمله گفته شد. تمام سوال ها با کمک گل پسرها انجام شد.
نکته :
در پایه ی اول از کلمه ی فعل برای اموزش استفاده نمیکنیم و بچه ها باید از طریق تشخیص شنیداری و با توجه به ابتدا ی جمله بتوانند کلمه اخر را صحیح تشخیص دهند.
(روش مطلوب در کلاس اول آن است که اصطلاح جمله را آن قدر تکرار کنیم تا ملکه ی ذهن کودک شود.)
1)5 کلمه بنویس که در آن( ِ) دوستی و 5 کلمه بنویس که در آن( یِ) کمکی آمده باشد سپس آنها را بلند بخوان .
لطفا ِ دوستی و یِ کمکی را قرمز بنویس پسرم.2)پسرم جملات زیر را مانند نمونه کامل کن و در دفتر بنویس.
من آمدم.
او....... .
شما ........ .
آنان ........ .
ما ........ .
مادر ...... .
3) یک صفحه املا از کلمات (ی )نوشته شود.
شطرنج
یوسفی، ژاله
با عرض سلام .ما امروز قانون قلعه رفتن رادبطور کامل با عزیزانمان کار کردیم . در ابتدا قلعه حرکتی است که فقط و فقط بین شاه و رخ انجام می شود. ما دو نوع قلعه داریم 1_ قلعه کوچک 2_ قلعه بزرگ . شاه در هر بازی فقط یکبار می تواند قلعه برود . هدف از قلعه رفتن آنست که : شاه بره جای امن. رخ بیاد تو بازی. ما 5 شرط برای قلعه رفتن داریم .
1_ شاه قبلا حرکت نکرده باشد.
2_ رخ قبلا حرکت نکرده باشد
3_ بین شاه و رخ مهره ای نباشد
4_ شاه از مسیر کیش نمی تواند قلعه برود
5_ شاه برای رفع کیش هم نمی تواند قلعه برود. من تمامی موارد بالا را با مثال برای عزیزانمان توضیح دادم.
یک سایت شطرنج وجود دارد بنام Lichess.org لطفا در منزل این برای عزیزانمان نصب کرده واز امکانات آن استفاده نمایید. متشکرم
1402/09/27
فارسی اول
درویشیان، حدیث
کلاس امروز ما با ورزش صبحگاهی شروع شد . نشانه ( ی ) با کد گذاری ، نشان دادن انیمیشن و گفتن داستان تدریس شد. ترکیبات گفته شد . ساخت کلمه و صدا اموزی نشانه تاکید شد . درس 8 با موضوع دریا کتاب فارسی تدریس شد .جمله و تصویر ها بخش، صدای اول، صدای آخر، جایگاه ی در کلمه توسط گل پسرها گفته شد.
اولیا عزیز این متن را به صورت املا به گل پسرها بگویید در دفتر تلاش بنویسند.
(او دَستَش را با آب می شویَد.
مِیمون بازی با سایِه را دوست دارَد.
مَریَم با مینا از مَدرِسه می آیَد.
یاس در ماسه نَمی رویَد.
او نِی می زَنَد.
یاس بو دارَد.
ایران زیبا اَست.
مینا با سیما دوست اَست.)سپس دانش آموزان هرجا صدای ( ای) می شنوند و می بینند دور آن را قرمز کنند.
(هرجا صدای( ی ) می شنوند و می بینند دور آن را سبز کنید).
تکالیف در پرتال بارگذاری شود.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار فارسی صفحه 107 و 108 به کمک دانش آموزان حل شد. جدول ترکیب نشانه ها تک به تک از دانش آموزان پرسیده شد.تصاویری که صدای( ی )دارند نشان داده شد. و گل پسرها در دفتر تلاش تصویرهایی که (ی) داشتند را نقاشی کردند.((((کتاب های فردا در صورت حضوری بودن مدارس: کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.))))
1402/09/25
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
((((کتاب های روز دوشنبه: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد.))))
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار فارسی صفحه 105 روانخوانی تک به تک از گل پسرها پرسیده شد. و صفحه 106 انجام شد. در دفتر تلاش چند کلمه با ِ دوستی و ای مستقل نوشته شد.روز دوشنبه تدریس نشانه جدید خواهیم داشت.کلمات مخالف در دفتر تلاش کار شد.مثل: روز، شب_بسته ،باز_زن،مرد و ..... در پایان کلاس گل پسرها خمیر بازی کردند.
املا اول
درویشیان، حدیث
املا تا نشانه اِ گفته شد. دانش آموزانی که در املا غلط داشتند یا بد خط نوشته بودند از متن املا یک بار در دفتر تلاش نوشته شود. دانش آموزانی که هیچ اشکالی نداشتند برای تشویق هیچ تکلیفی ندارند.
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس یازدهم ( خدمات و کالا ) تدریس شد.
در رابطه با کالا و خدمت و تفاوت آن ها با بچه ها صحبت شد.
کتاب بچه ها چک شد.
معرفی کتاب: کی با من پیتزا می پزد؟
انیمیشن ( بارکد کارتون مهندسان / تعمیرکاران ) پخش شد.
خواهشمند است تکالیف درس یازدهم صفحه 87 و 88 را انجام دهند.
ممنون میشم که کتاب درسی (سواد مالی ) همراه خود به مدرسه بیاورند.
لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی حتما آن ها را انجام دهند.
کتاب صوتی کی با من پیتزا می پزد؟ گوش دهند.
1402/09/22
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار ریاضی صفحات 88 و 89 حل شد. دانش آموزانی که کتاب همراه خود نداشتند حتما این صفحات در منزل انجام شود.(((کتاب های روز شنبه:: کتاب کار فارسی، دفتر املا و دفتر تلاش همراه عزیزان باشد)))
لطفا صفحه ی 87 کتاب کار ریاضی در منزل حل شود.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار فارسی صفحات 103 و 104 انجام شد.کتاب نگارش صفحه 65 و 66 انجام شد.برای مرور بیشتر نشانه اِ ، نشانه بعد دوشنبه تدریس می شود.
1)پیک ارمغان شماره 12 سوالاتی که انجام نشده بود کامل شود.2) پیک ارمغان شماره 13 کامل انجام شود.3)روانخوانی کتاب کار فارسی خوانده شود.4) املا تا نشانه ش با تاکید ِ دوستی و ای مستقل گفته شود.
املا اول
درویشیان، حدیث
امروز املا از نشانه اِ گفته شد لطفا با پسرهای گلم تکرار و تمرین بفرمایید .
ابتدا دیداری و سپس نوشتاری.
کاهش یافتن خطاهای نوشتاری این نشانه با تکرار و تمرین بسیار اتفاق میافتد.
شنبه املا تا نشانه اِ گفته می شود.
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر
امروز در مورد آداب مهمانی رفتن صحبت کردیم
عزیزان تکلیف ندارید
1402/09/21
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
صفحه 84 اندازه گیری با ابزارهای متنوع و شمارش و رنگ آمیزی به تعداد اعداد انجام شد.
تم 12 به پایان رسید.مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.((((کتاب های فردا: کتاب نگارش،کتاب کار فارسی،کتاب کار ریاضی، دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد.))))
به دانش اموز تعدادی شئ مانند نخود و لوبیا در دو دسته بدهید و از آنها بخواهید عدد هر دسته را بیان کنند و تعداد آنها را با هم مقایسه کنند.
این تمرین را چندین بار با عددهای مختلف امتحانم کنند عبارت خوانی از هر دوطرف داشته باشند.
فارسی اول
درویشیان، حدیث
نشانه ش تدریس شد .
ایجاد انگیزه نشانه ش را داشتیم
درس گوش شنوا کتاب فارسی اموزش داده شد .
متن درس کل خوانی شد .کلمات بخش، صدای اول و آخر، جایگاه نشانه ش در کلمات کار شد.
ببین و بگو و بگرد و پیدا کن و ........صفحه 50 با مشارکت بحث و گفت و گو شد. سبحان جان ایجاد انگیزه نشانه ش را به دوستان خود هدیه دادند. سپاس از همراهی اولیا عزیز برای تهیه پک جذاب. در کلاس برای ایجاد انگیزه و کد گذاری نشانه ش ورزش کردیم.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
نگارش نشانه ش کار شد. کتاب نگارش صفحه 64 کامل انجام شد. صفحه 65 سوال 2 و 3 انجام شد. فردا سوال 1 در کلاس انجام می شود.کتاب کار فارسی صفحه 101 و 102 انجام شد.فردا از کلمات اِ، ِ دوستی و ای مستقل املا خواهیم داشت.
1)ترکیبات و کلمات نشانه ش مرور شود. 2) املا از درس اول تا نشانه اِ نوشته شود. فردا املا تا نشانه اِ خواهیم داشت . در صورت اختیار دفتر املا علوی نقاشی ایجاد انگیزه اِ داشته باشد . 3)سوالات زیر را در دفتر تلاش حل کن . کلمات زیر را بلند بخوان و با دو کلمه یک جمله بنویس . شیما -شانه ای/ آش ِ رشته _با توجه به سوال پاسخ دهید. مداد را با چه چیزی می تراشی؟ به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........ شب ها می خوریم ؟ ......... _باهوش من مرتب کن. دَست- شیر -دَر-آرش -دارَد .................... شیرازی _او_اَست........................... ..شاداب_بود_دوستِ_مادَرَم.......................
قرآن اول
درویشیان، حدیث
امروز با نام و یاد خدا اولین درس کتاب قرآن را شروع کردیم. صفحات 14 تا 18 انجام شد. خواندن سوره توحید، معنی بسم الله، چه زمانی بسم الله می گوییم، خواند شعر های کتاب قرآن انجام شد. دانش آموزانی که کتاب قرآن را به مدرسه نیاوردند حتما فردا همراه خود داشته باشند.
بازی دبستانی
درویشیان، حدیث
امروز به حیاط رفتیم و بازی دبستانی عروسک شو را انجام دادیم. هدف: حفظ تعادل و افزایش دقت و توجه
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما درس آنلاین جلسه قبل را مرور کرده تا عزیزانمان درداین رابطه مشکلی پیدا نکنند در ضمن مروری بر مرکز و اهمیت آن داشتیم جزوه ،عزیزانمان تا حدودی چک شد. بچه ها از هفته آینده در مسابقات داخلی شرکت خواهند کرد . پس لطفا در منزل بازی داشته باشند و تمرین کنند. متشکرم