فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 82 و 83 انجام شد. انجام جدول سودوکو، ادامه دادن الگو، مقایسه اعداد توسط خود دانش آموزان انجام شد. لطفا دانش آموزانی که در جدول سودوکو مشکل داشتند حتما در منزل تمرین انجام شود.(((کتاب های فردا:: کتاب فارسی،کتاب نگارش، کتاب کار فارسی،کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد.)))
تکلیف: تکلیف: 1)املا از درس اول تا نشانه اِ گفته شود سپس در انتها ،متن املای نوشته شده را با صداهای عجیب غریب(نازک،بلند،کوتاه،کلفت) روانخوانی کن. 2)_کلمات زیر را بلند بخوان و با هر دو کلمه یک جمله بساز. آزاده-نامه ای دِرَختِ_سیب 3)_با توجه به سوال پاسخ دهید. به کسی که ماشین می راند چه می گویند؟........ شب ها در آسمان چشمک می زند.......... 4)_باهوش من مرتب کن. دَست-زَردالو-دَر-مادَر-دارَد .................... ایرانی_او_اَست............................. زیبا_بود_دوستِ_مادَرَم.......................

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار علوم صفحات 60 تا 69 انجام شد. مرور مباحث زمین خانه پر از آب دوباره تکرار شد.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحه 99 اول به صورت فردی روخوانی شد. سپس به صورت گروهی متن همخوانی شد.پک ایجاد انگیزه نشانه اِ توسط رایان جان به دوستان خود هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز بابت تهیه پک جذاب.فردا نشانه جدید تدریس می شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز املا از کلمات اِ به گل پسرها گفته شد. بسیار عالی املا ها نوشته شده بود

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب ریاضی صفحه 81 انجام شد. آموزش عدد 9 و نوشتن آن گفته شد. کتاب کار ریاضی صفحات 85 و 86 انجام شد.در کلاس علامت کوچکتر و بزرگتر را درست کردیم برای کد گذاری با دهان تمساح. در منزل می توانید از آن برای مقایسه اعداد، کوچکتر و بزرگتر استفاده شود.عبارت خوانی کمتر و بیشتر کار شد. مانند: 5کمتر از 7، 7 بیشتر از 5: ...‌(((کتاب های فردا: کتاب ریاضی، کتاب کار ریاضی،دفتر املا علوی، کتاب کار فارسی همراه عزیزان باشد.)))
تکلیف: امروزچند عبارت ریاضی با وسایل مختلف در منزل درست شود و توسط دانش اموز خوانده شود. خواندن عبارت ریاضی بسیار مهم است مثلا: شش بیشتر از چهار_____دو کمتر از پنج.-حتما امروز برای تثبیت تمرین شود.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز درس علوم فصل 6 (زمین خانه ی پر آب ما) همراه با انیمیشن و گفت و گو تدریس شد. با طرح سوالات مناسب بارش فکری ایجاد شد . 1- آب به چه شکل هایی وجود دارد؟ 2-آبی که استفاده می کنیم از کجا بدست آمده ؟ 3-از آب چه استفاده هایی می کنیم ؟ 4-چرا در مصرف آب باید صرفه جویی کنیم ؟ 5-چه کار کنیم تا آب را پاکیزه نگه داریم؟ 6-اگر از آب آلوده استفاده کنیم چه می شود ؟ 7-از کجا می فهمیم که آب خوردنی است ؟ 8-آیا از آب دریا می توانیم بنوشیم یا در کشاورزی استفاده کنیم ؟ چرا ؟ 9-موقع خوردن آب وقتی لیوان را پر کردیم باید چکار کنیم ؟ 10- موقع مسواک زدن چکار کنیم تا آب را هدر نرود ؟

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار فارسی صفحات 98،99،100 انجام شد. روانخوانی به کمک گل پسرها خوانده شد.
تکلیف: تکلیف: 1)املا تا نشانه اِ گفته شود. 2)تمرینات ِ ربط و ای مستقل به شکل زیر انجام شود؛الف)به کدام یک از کلمات زیر می توان ای اضافه کرد؟ ای را در کنار آنها بنویس: دبستان، مدرسه، نمونه، زمستان، ستاره،ندا، ساده.ب) هر کلمه از سمت راست به کلمه مناسب سمت چپ وصل شود-سمت راست: سربازِ،مادرِ،دبستانِ،سبدِ-کلمات سمت چپ؛ ما، با ایمان، توت،آزاده.3) روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 99 مطالعه شود. فردا پرسیده می شود.

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: فردا گل پسرها دفتر املا علوی همراه داشته باشند. تا نشانه اِ املا خواهیم داشت.

بازی استراتژیک

مدرس: سادات، هلیا
فعالیت: سرعت هماهنگی چشم و دست هماهنگی چشم و پا مهارت های حرکتی پایه بکارگیری حافظه

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: ریاضی تم 12 با موضوع حفاظت از محیط زیست،مفهوم کمتر و بیشتر تدریس شد. علامت کمتر و بیشتر و مساوی با قصه و نمایش تدریس شد. صفحه 79 و 80 کتاب ریاضی تدریس شد.((((کتاب های فردا: کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی، کتاب ریاضی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد.))))

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز نشانه اِ مجددا مرور شد.جایگاه نشانه مرور شد.مبحث بسیار مهم( ِ) دوستی و ای مستقل اموزش داده شد.کلیپ مربوطه پخش شد.در دفتر تلاش به عنوان تمرین در کلاس نمونه ای از کلمات با ( ِ) دوستی انجام شد.پک ایجاد انگیزه نشانه ز توسط پرهام جان به دوستان داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 63 انجام شد. نگارش 4شکل نشانه اِ جهت مرور در دفتر نوشته شد.
تکلیف: _پسرم در دفتر تلاش یک املا از ابتدا تا نشانه ( اِ ) بنویس. _از عدد 0 تا 8 در دفتر تلاش خود بنویس. _کتاب کار فارسی صفحه 97 انجام شود. _عبارت ها را با کلمات زیر کامل کن. (زمین،مادر،ایران،سَبَد) ...........زیبا .........سبز ........آباد .........سیب

املا اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: املا تا نشانه ز گفته شد. گل پسرها بسیار عالی املا نوشتند.

سواد مالی

مدرس: منصوری‌آریا، درسا
فعالیت: درس های قبلی دوره شد. بچه ها راجب عابر بانک ها توضیح دادند. کتاب بچه ها چک شد.
تکلیف: لطفا قلک ها و عابر بانک ها را نگه دارند تمامی دست سازه ها در جشنواره به نمایش گذاشته میشود. لطفا در صورت انجام ندادن تکلیف های قبلی آن ها را انجام دهند.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در ابتدا کلاس ورزش انجام شد.جدول ترکیب از گل پسرها پرسیده شد. و چند ترکیب در دفتر نوشته شد سپس برای هر کدام یک کلمه نوشته شد. در دفتر تلاش 4 شکل نشانه اِ نوشته شد عزیزان هر تصویری که به ذهنشان میرسید که نشانه اِ دارند را در پایین آن نقاشی کردند.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب نگارش صفحه 62 کامل انجام شد.کتاب کار فارسی صفحه 95 انجام شد. یک انیمیشن برای مرور نشانه اِ نشان داده شد. تک به تک از عزیزان نشانه ها اِ اسم ، جایگاه و یک مثال پرسیده شد.(((شنبه املا تا نشانه ز خواهیم داشت . کتاب ها : اگر حضوری بود کتاب کار فارسی علوی -کتاب نگارش و کتاب ریاضی و دفتر تلاش و دفتر املا علوی همراه دانش اموز باشد.)))
تکلیف: 1)کتاب کار فارسی علوی صفحه 96 حل شود . 2)سوالات مربوطه در دفتر تلاش نوشته شود. الف) با کلمات جمله ساخته شود. دیده بود - داده است - باریده است- بسته بود ب)مرتب کنید . ماسه-سیمان-داد-با-سیما _____________________ مرد-آن-بود-زنده _____________________ نبود-این-بد-بیمارستان پ) بخش دوم کلمات را بنویس. ماسه /تازه/بسته/دسته/بوسه/تیره/ دور کلماتی که بخش مشترک دارند خط بکشید. 3)املا تا نشانه ز نوشته شود .4) جدول ترکیب نشانه اِ حتما کار شود.

هنر اول

مدرس: ایروانی، سارا
تکلیف: لطفا برای جلسه آینده دانش آموزان دفتر نقاشی و مدادرنگی و قیچی و چسب مایع یا ماتیکی همراه داشته باشند. ممنونم

مهارت اجتماعی

مدرس: احمدی زاده، فرزانه
فعالیت: با سلام و وقت بخیر امروز در موذد یک مکالمه خوب صحبت کردیم و شرایط یک شنونده خوب را یاد گرفتیم.
تکلیف: عزیزان تکلیف ندارید

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: کتاب کار ریاضی صفحات 81،82،83 در کلاس انلاین انجام شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس انلاین آموزش نشانه 4 شکلیه ( اِ ِ ه ه) را با قصه و شعر و کدگذاری آموزش دادیم. درس 7 آموزش داده شد. کتاب فارسی درس استخر کلمه و جملات خوانده شد. بخش و صدای اول و آخر، جایگاه نشانه اِ کار شد. ترکیب های این نشانه گفته شد. کلمه برای هرکدام مثال زده شد. این نشانه 4 شکلیست و یک هفته ی آموزشی روی این نشانه خواهیم ماند. شعر ای ایران خوانده شد.
تکلیف: پسرم ترکیب های نشانه ( اِ ِ ه ه) را در دفترت بنویس و برای هرکدام یک کلمه مثال بزن. گل پسرها روی ترکیب نشانه ها با اِ تسلط کامل داشته باشند.تکالیف در پرتال ارسال شود.

نگارش اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: ابتدا در دفتر تلاش 4 شکل نشانه اِ را تمرین کردیم. سپس کتاب نگارش صفحه 61 کامل انجام شد. صفحه 62 سوال 2 و 3 انجام شد. گل پسرها جدول ترکیب را چندین با مطالعه کردند. با مشارکت دانش آموزان و خواندن کلمات، سوال ها انجام شد.
تکلیف: پسرم با خمیر بازی 4 شکل نشانه جدید را بساز و اسم انها را بلند بگو و عکس آن را برای من بارگذاری کن. اگر خمیر نداری در خانه با سس قرمز روی سینی نشانه ها را با انگشت بنویس و اسم آن را بلند اعلام کن.

شطرنج

مدرس: یوسفی، ژاله
فعالیت: با عرض سلام حضور شما عزیزان. ما امروز اولین جلسه آنلاین خود را برگزار کردیم .در این جلسه ما مروری برحرکت مهره ها و اهمیت مرکز و نحوه کیش و مات داشتیم. برای آنکه عزیزانمان بهتر با مقوله مات و روش کار آشنا شوند ،ما امروز روش مات کردن با رخ و وزیر و همچنین روش مات کردن با وزیر تنها را طی یک بازی دزد و پلیس به بچه ها گفتیم تا بهتر در ذهن آنها نهادینه شود.ما بطور کلی باید بتوانیم با محدود کردن خانه های فرار شاه ،به او حمله کرده و مات کنیم ،عزیزان ،هزاران روش برای مات کردن وجود دارد اما همگی آنها از یک الگوی محدود کردن پیروی می کنند ،ما امروز یک طرح اولیه ارائه کردیم ،حتما پسرای گل ما ابتکار به خرج داده و روش های دیگری را پیدا نمایند. موفق باشید.
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: