1402/09/13
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار ریاضی صفحات 78،79،80 با کمک گل پسرها انجام شد. مرور مبحث مساوی، شمارش اعداد ،کامل کردن شکل شطرنجی به صورت قرینه. ((کتاب ها در صورت حضوری بودن مدارس: کتاب فارسی، کتاب نگارش، کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی همراه عزیزان باشد.))
املا اول
درویشیان، حدیث
املا از نشانه ای گفته شد. گل پسرها در دفتر املا علوی جملات را نوشتند. مسابقه اقای ریاضی برگزار شد.فردا نشانه جدید تدریس می شود.
1)کتاب کار فارسی صفحه 94 انجام شود.2) دیکته از کلمات و جملات نشانه ز گفته شود.(تکالیف در پرتال بارگذاری شود.)
1402/09/12
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
ابتدا در کلاس ورزش کردیم. سپس کتاب ریاضی صفحات 74،75،76،77 با کمک گل پسرها انجام شد. گل پسرها برای مرور درس ، وسایلی آوردند که تعداد آنها با هم برابر بود، مانند: 4 قاشق و 4 چنگال و ...... . آموزش عدد 8 و نوشتن آن داده شد. در دفتر تلاش از عدد 0 تا 8 به ترتیب نوشته شد. با کمک شابلون اشکالی کشیده شد که تعداد آنها باهم برابر بود و علامت مساوی بین آنها قرار گرفت.((کتاب ها در صورت حضوری بودن مدارس : کتاب کار ریاضی، کتاب کار فارسی، دفتر املا علوی همراه عزیزان باشد. فردا املا نشانه( ای )را خواهیم داشت))
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب نگارش صفحه 59 و 60 با کمک دانش آموزان انجام شد. گل پسرها با جواب دادن به سوال ها روانخوانی کلمات و جملات را تمرین کردند. ((اولیا عزیز تکالیف تا قبل از ساعت 9 شب در پرتال بارگزاری شود.به دلیل انلاین شدن کلاس ها تکالیف در پرتال چک می شود.))
1_صفحه 92 و 93 کتاب کار فارسی انجام شود. روانخوانی تمرین شود.
2_ دیکته ی خانوادگی :
پسرم از درس اول تا درس (ای ) یک دیکته ی شب به مامان یا بابا بگو سپس دیکته را صحیح کن و بازخورد بده و اگر غلط دیدی صحیح آن را برای مامان یا بابا بنویس.
( با هدف افزایش دایره لغات،تمرین جمله سازی،تقویت روانخوانی،ایجاد شوق و انگیزه در دانش اموز،افزایش عزت نفس،تلاش برای شناخت دقیق ترکیب ها و نشانه ها)
مهارت زندگی
علوی، زهره
سلام و عرض ادب
در مورد تلاش کردن، اقدامات بعد از شکست، استمرار در فعالیت صحبت کردیم.
افراد موفق رو با وجود محدودیت هاشون بررسی کردیم.
1402/09/11
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
تم 11 شروع به تدریس شد. صفحه ابتدایی تم از گل پسرها پرسیده شد. صفحات 72 و 73 انجام شد. کشیدن اشکال به کمک شابلون به اندازه ای که اشکال دو طرف مساوی شود، رنگ آمیزی خونه شطرنجی به صورت قرینه، آموزش علامت مساوی انجام شد. گل پسرها در دفتر تلاش اعداد و اشکال مساوی کشیدند و بین آنها علامت مساوی قرار دادند.
فارسی اول
درویشیان، حدیث
ابتدا در شروع کلاس انلاین ورزش انجام شد. نشانه ز با کد گذاری و داستان تدریس شد. ترکیبات و جدول دوستی و ساخت کلمه با نشانه ز تمرین و تکرار شد . درس سرباز کتاب فارسی صفحه 45 و 46 تدریس شد.شعر ای ایران خوانده شد.
نگارش اول
درویشیان، حدیث
نوشتار نشانه ز اموزش داده شد. کتاب نگارش صفحه 58 حل شد. کتاب کار فارسی صفحات 89 و 90 با کمک گل پسرها انجام شد.
1) املای جمله سازی تمرین شود. دانش اموز برای هر کلمه زیر در دفتر تلاش دو جمله بنویسند : (می بارد -می بندد -می بوسد ) . 2) کتاب کار فارسی صفحه 91 انجام شود. 3) دیکته کلمه ای از نشانه( ز ) نوشته شود.......((((کتاب ها : اگر کلاس ها حضوری باشد کتاب نگارش و کتاب کار فارسی علوی و کتاب ریاضی و دفتر املا علوی و دفتر تلاش همراه دانش اموز باشد.در صورت حضوری بودن املا جمله سازی از کلمات ( ای )گفته می شود.))))
سواد مالی
منصوریآریا، درسا
درس دهم ( همراه بانک ) تدریس شد.
خواهشمند است تکالیف درس دهم صفحه 81 و جمع بندی صفحه 82 را انجام دهند. هفته آینده تمام تکالیف از درس 5 تا آخر درس 10 چک میشود.
1402/09/08
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
امروز مسابقه ی سودوکو برگزار شد.کتاب کار ریاضی صفحه 74 انجام شد.((((کتاب های روز شنبه: کتاب نگارش، کتاب فارسی، کتاب کار فارسی ، کتاب ریاضی همراه عزیزان باشد. ))))
نگارش اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار فارسی صفحه 88 انجام شد.مرور کلمات فارسی را به صورت املا بادکنکی انجام دادیم. به صورت گروهی گل پسرها املا بادکنکی نوشتند. جشن اسم آراد جان برگزار شد. پک ها به دوستان خود هدیه داده شد. سپاس از همراهی اولیا عزیز برای تهیه پک. آراد جان امیدوارم همیشه خوش نام باشی عزیزم
1)پیک ارمغان شماره 12 انجام شود. ((به دلیل تدریس نشدن نشانه اِ سوال هایی که کلمات اِ دارد انجام نشود)).2) یک صفحه دیکته نوشته شود.3) در منزل روانخوانی، ترکیب ، کلمه سازی حتما تمرین شود مخصوصا نشانه ای . دو روز تعطیلی زمان خوبی برای تثبیت نشانه ای هست. شنبه تدریس جدید خواهیم داشت.
املا اول
درویشیان، حدیث
املا از درس اول تا نشانه (ای) گفته شد.
لطفا دفترها مشاهده شود و امضا شود. املا کلمه ها نوشته شد.با توجه به اولین املا از کلمات ای گل پسرها بسیار عالی بودند.
قرآن اول
درویشیان، حدیث
در شروع کلاس سوره حمد و توحید خوانده شد.
مهارت اجتماعی
احمدی زاده، فرزانه
با سلام و وقت بخیر امروز در مورد نحوه استفاده درست از کارد و چنگال را آموزش دادیم .
عزیزان در منزل نحوه استفاده از کارد و چنگال را تمرین کنید (سیب،موز،خیار...) را تکه تکه کنید .
1402/09/07
ریاضی اول
درویشیان، حدیث
ریاضی صفحات 67،68،69،70 اموزش عدد 7 ،مفهوم کمتر و بیشتر همراه با بازی و ابزار ، جدول سودوکو انجام شد.
کتاب کار ریاضی صفحه 73 انجام شد.((((کتاب های فردا:: کتاب کار فارسی، کتاب کار ریاضی، دفتر املا علوی، دفتر تلاش همراه عزیزان باشد. ))))سه شنبه داغ برگزار شد.
فردا در کلاس مسابقه ی سودوکو برگزار می شود.
لطفا صفحه ی 75 کتاب کار ریاضی انجام شود که مروری بر جدول سودوکو هست.
علوم اول
درویشیان، حدیث
کتاب کار علوم از صفحه 44 تا 57 انجام شد. سوال های فصل گیاهان با کمک گل پسرها انجام شد.
فارسی اول
درویشیان، حدیث
روانخوانی کتاب کار فارسی صفحه 87 تک به تک پرسیده شد. گل پسرها نقاشی می کاری را در دفتر کشیدند. با چند کلمه که می کاری دارند جمله ساخته شد. کلماتی با می کاری نوشته شد.
سوالات زیر در دفتر تلاش نوشته شود.
سوال 1)
3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه ( ت غیر اخر ،ت اخر) داشته باشد.
_3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ن غیرآخر ،ن اخر) داشته باشد .
_3 کلمه بنویس که اول،وسط ،اخر ان نشانه (ای اول ،ی وسط ،ی اخر) داشته باشد.
سوال 2)
با کلمات زیر جمله ساخته شود .
(بر می دارم )
(می ماند)
(می بوسد )
( می ترسم )
(می بارد )
سوال 3)
جملات زیر بدون نقطه نوشته شود .
سپس توسط دانش اموزان با قرمز نقطه گذاشته شود.
آسمان ابری نیست .
اسمان ابری است .
مامان سیب بر می دارد.
ایران آباد است .
ایمان بیمار بود .
املا اول
درویشیان، حدیث
فردا به صورت کلمه ای املا از ( ای )خواهیم داشت.
قرآن اول
درویشیان، حدیث
سوره حمد و توحید در شروع کلاس خوانده شد.
هوش و ریاضی
درویشیان، حدیث
کتاب هوش و ریاضی صفحات 7و8و9و10 انجام شد. کشیدن اشکال قرینه، شمارش اشکال، پیدا کردن اشکال برابر، جدول شگفت انگیز حل شد.
شطرنج
یوسفی، ژاله
امروز ما ضمن مرور مرکز و اهمیت آن و مقایسه آن با گوشه صفحه شطرنج. آموزش آچمزی را داشتیم ،آچمزی یک کلمه ترکی است به معنی قفل . ما دو نوع آچمزی داریم 1_ آچمزی مطلق 2_ آچمزی نسبی
وقتی مهره ای بین شاه و مهره کیش دهنده قرار می گیرد ،آن مهره آچمز است و حق حرکت ندارد. ما به بچه ها می گوییم انگار دست و پایش در گل گیر کرده و نمی تواند حرکت کند. وقتی مهره آچمزی بین شاه و مهره کیش دهنده قرار می گیرد آنرا آچمز مطلق می گویند حالا اگر به جای شاه مثلا وزیر باشد ،باز آن مهره آچمز است ولی آچمز نسبی یعنی می توانیم مهره آچمزی را برداریم ،اما بعدش مهره با ارزشتری را از دست خواهد داد. ما بعدا بیشتر روی قوانین آچمزی کار خواهیم کرد.