فعالیت و تکلیف

شعبه: دبستان پسرانه جنت آباد تهران
کلاس: پروفسور مجید سمیعی

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس آموزش توالی اعداد با خواندن شعر به همراه بازی هدفمند تاس اعداد، نشان دادن اعداد با انگشتان دست و چیدمان اعداد با استفاده از اعداد چوبی و کارت اعداد با هدف شناخت مفهوم و ترتیب عدد و شکل دیداری آن انجام شد.
تکلیف: کاربرگ اعداد در کیف گل پسرها گذاشته شده است.اسم دانش آموز و کلاس حتما روی برگه نوشته شود. عزیزان کاربرگ را با چسباندن برچسب یا کشیدن دایره انجام دهند و فردا همراه خود داخل پوشه دکمه دار به مدرسه بیاورند.

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: بازی با تاس احساسات دانش آموزان تاسی رو که دارای احساسات مختلف هست پرتاب می کنند و سعی می کنند ابتدا اون احساس رو نشون بدن. بعد از تشخیص دوستان مصداق های اون احساس رو بیان می کنند مثلا می گن چه زمانی اون احساس رو تجربه می‌کنند و بعد به سراغ راه حل های اون احساس می روند یعنی وقتی احساس منفی رو تجربه می‌کنند چه واکنش یا تکنیکی رو انجام می دهند که حالشون بهتر بشه.
تکلیف: لطفا کارتون inside out تماشا شود و در مورد شخصیت های اصلی داستان یعنی احساسات مختلف مثبت و منفی با فرزند خود صحبت کنید.

علوم اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در درس علوم با حواس 5گانه اشنا شدیم آموختیم ما انسانها حس ( بویایی،چشایی،لامسه،شنوایی و بینایی) داریم . در مرحله بعدی شعر حواس 5گانه را خواندیم و آزمایش حواس چشایی و بویایی را با تست مزه ها و بوها انجام دادیم. با هدف تقویت حس بویایی و چشایی در کودک . بازی جورچین حواس پنج گانه به صورت گروهی جهت تثبیت حواس ها انجام شد. و در پایان نقاشی با موضوع حواس کشیده شد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در زنگ پرلز پسرهای گلم داستان المر به نوشته ی ( دیوید پک لی ) را شنیدند از میان داستان سوالاتی از عزیزانم پرسیده شد . المر با دیگر فیل ها فرق دارد. همه فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر کجا می‌رود، همه او را می‌شناسند. المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. برای همین خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود. ولی حالا هیچ کس او را نمی‌شناسد. کتاب »المر» به کودکان کمک می‌کند که خود را همان گونه که هستند بپذیرند و دوست داشته باشند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.(((دانش آموزانی که غایب بودند حتما یکشنبه دفتر خط دار همراه داشته باشند. بقیه دفاتر در کلاس نزد بنده است. )))

خلاقیت

مدرس: ایروانی، سارا
فعالیت: این جلسه دانش آموزان با استفاده از گل سفالگری قورباغه درست کردند.

زنگ تفریح

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز به اردو رفتیم بسیار به عزیزان خوش گذشت. فردا عزیزان موارد زیر را همراه داشته باشند: خوراکی های شور، شیرین، ترش، تلخ، تند و موادی که داری بو هستند مثل قهوه و گلاب و ......... ( مقدار کم در ظرف های کوچک ) برای انجام آزمایش حس بویایی و چشایی. دفتر خط دار(دفتر تلاش) جهت بازخورد دادن تکلیف لوحه همراه باشد.

فارسی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز لوحه از بالا به پایین اموزش داده شد. پسرهای گلم با خمیر بازی لوحه آموزش داده شده را ساختند بعد با انگشت و چشم بسته از بالا به پائین روی لوحه را لمس کردند سپس در دفتر تلاش لوحه صاف از بالا به پایین را با رعایت فاصله گذاری و ترتیب نوشتند و لوحه را تکرار و تمرین کردند ...
تکلیف: پسر گلم در دفتر تلاش سرمشق لوحه مورد نظر را طبق قوانینی که آموختی بنویس لطفا به فاصله گذاری و ترتیب و صاف نوشتن و جهت لوحه و تمیز نوشتن دقت کن . (عزیزانی که امروز غائب بودند لطفا این تمرین را در دفتر تلاش بنویسند .)

زنگ تفریح

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: در کلاس بازی ساختنی به وسیله لیوان و چوب بستنی برج تعادل ساختیم. باهدف افزایش دقت و توجه، تمرکز، هماهنگی چشم و دست، سنجش سرعت عمل و همزمان صبوری بچه ها ، میل به تلاش دوباره مورد بررسی قرار گرفت.(((((فردا به اردو خواهیم رفت. لطفا در کیفی کوچک : قمقمه آب، کمی خوراکی، دستمال همراه عزیزان باشد.)))))

ریاضی اول

مدرس: درویشیان، حدیث
فعالیت: امروز در کلاس ،ابتدا با انجام حرکات شنیداری و حرکتی منظم و خواندن شعر الگو گل پسرها با مفهوم الگو اشنا شدند. به وسیله ابزار، الگو آموزش داده شد و دانش آموزان الگو را کامل کردند. کاربرگ الگو انجام شد.
تکلیف: لطفا در منزل یک الگو منظم تمرین شود. مانند: یک قاشق یک چنگال ، یک قاشق یک چنگال و .....

مهارت زندگی

مدرس: علوی، زهره
فعالیت: زرافه قلب بزرگی داره که می تونه چیزهای زیادی رو توش نگه داره... شما هم توی قلبت چیزها و افراد زیادی رو نگه می داری که باید مراقبشون باشی. در کلاس نقاشی قلب زرافه رو کشیدیم و در مورد چیزهایی که دوست داریم صحبت کردیم.
تکلیف: لطفا کودک خود را ترغیب کنید که در مورد علایق خود فکر کند و او را تشویق به دوست داشتن اطرافیان کنید. می توانید در مورد ویژگی های دوستانش سوال بپرسید و اینکه چرا او را دوست دارد؟
b xpx
# / b
xpx b
# / b

افزودن
b
/ /
: